شناسهٔ خبر: 56380509 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

گلایه هیئت‌های مذهبی از نبود نظارت بر قیمت اتوبوس‌های رفت و برگشت به مشهد

تعدادی از هیئت‌های مذهبی که برای شرکت در مراسم سوگواری ۲۸ صفر از گلستان راهی مشهد شده بودند از نرخ بالای حمل و نقل گلایه دارند.

صاحب‌خبر -

عبدالصالحی رییس هیات مذهبی سازمان تبلیغات اسلامی گلستان گفت: امسال حدود ۴۰ هیئت عزاداری از استان گلستان برای شرکت در مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) به مشهد مقدس سفر کردند.

او با اشاره به نرخ حمل و نقل بالای اتوبوس‌ها گفت: برخی از این هیئت‌ها مسیر رفت به مشهد مقدس را با هزینه اتوبوسی ۱۲ میلیون تومان آمده اند، اما حالا برای برگشت با نرخ هر اتوبوس ۲۰ میلیون تومان مواجه شده اند.

عبدالصالحی ادامه داد: متاسفانه نظارتی از طرف مسئولان بر روی نرخ این اتوبوس‌ها در این ایام انجام نشده است و این قیمت بالای حمل و نقل موجب شد ۳۰ درصد از هیئت‌های گلستانی امسال نتوانند برای عزاداری در مشهد مقدس حضور داشته باشند چرا که این هیئت‌ها با هزینه‌های اعضای هیئت اداره می‌شود و توانایی پرداخت چنین هزینه‌هایی برای آن‌ها وجود ندارد.

میرشاهی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در این باره گفت: پس از پایان سفر‌های مربوط به بازگشت زائران از مرز‌های کشور عراق یک گروه از اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان متشکل از مدیر کل و معاونان در ترمینال گرگان تشکیل شده است تا بر روند اعزام زائران به مشهد مقدس نظارت کافی شود.

او با گلایه مندی از عملکرد برخی از هیئت‌های مذهبی گفت: متاسفانه برخی از هیئت‌ها بدون هماهنگی با اداره کل راهداری اقدام به هماهنگی با راننده اتوبوس‌ دیگر استان ها کردند و همین موضوع موجب بالا رفتن نرخ رفت و برگشت اتوبوس‌ها به مشهد مقدس شد.

میرشاهی افزود: اگر از قبل مکاتبه‌ای از طرف هیئت‌های مذهبی با اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شد نرخ حمل اتوبوس‌ها افزایش پیدا نمی‌کرد.

او ادامه داد: از آنجایی که ساعت حرکت اتوبوس‌ها با ساعت درخواست حرکت هیئت‌های مذهبی متفاوت است راننده این اتوبوس‌ها با کنسل کردن یک یا دو سرویس به صورت دربست در اختیار هیئت‌های مذهبی قرار می‌گیرند و به همین دلیل نرخ جابه جایی بین استانی این اتوبوس‌ها بالاتر است.

نظر شما