شناسهٔ خبر: 56376478 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مقایسه سبک کی‌روش و اسکوچیچ از دید وحید فاضلی

مربی آلومینیوم اراک از تفاوت سبک کی‌روش و اسکوچیچ و مسائل فنی مربوط به تیم ملی نکاتی به زبان آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، وحید فاضلی در مورد اینکه تیم ملی مقابل اروگوئه پیشرفتی داشت یا خیر به خبرنگار ما گفت: در این زمان کم نمی‌توان گفت پیشرفتی داشتیم یا خیر ولی از حواشی دور شدیم. تمرکز بالا و تیم منسجم تر بود و در این شرایط این موضوع به ما کمک کرد. به هر حال حواشی اطراف تیم ملی در سطح فنی پیش از این تاثیر گذار بود.  در بازی با اروگوئه تیم ملی انسجام لازم را داشت و بچه ها انگیزه خوبی داشتند و طی یک بازی  منطقی و خوب توانستند گل هم بزنند. جا دارد از زحمات آقای اسکوچیچ هم تشکر کنیم که تاثیر گذار بود و همیشه در قلب و خاطر ما فوتبالی ها جایگاه ویژه ای دارد و به نیکی از ایشان یاد می‌شود.

او در مورد تفاوت سبک کی‌روش و اسکوچیچ و آیا کی‌روش همانند سابق از سیستم دفاعی استفاده می‌کند یا خیر گفت: مربیگری هر روزش یادگیری است. مربی مثل کارلوس کی‌روش در تمام این سال‌هایی که از فوتبال ما دور بوده به طبع فلسفه‌اش را حفظ کرده اما به آن شاخ و برگ داده که رگه‌هایی از آن را در دیدار با اروگوئه دیدیم. نیاز داریم چند بازی بگذرد تا ببینیم به چه شکل است با یک بازی نمی‌توان قضاوت کرد. کی‌روش تغییراتی در تفکراتش اعمال کرده و این موضوع در تمریناتش و این یک بازی که گذشت مشهود بود. در فوتبال روز دنیا حتی اگر یک تیم بخواهد صرفا دفاع کند، باید قدرت و توانایی حفظ توپ را داشته باشد. بهترین نوع دفاع این است که توپ را در اختیار داشته باشی و با پاس کاری فشار را کم کنید. کی‌روش در دقایقی از بازی‌های پیش رو قطعا این برنامه را خواهد داشت.

مربی فوتبال اینگونه صحبت خود را ادامه داد: گلرهای ما بازی با پای خوبی دارند و بازیسازی را از عقب شروع می‌کنند، مشاهده کردید نقش گلرها در تفکرات کی‌روش یک مقدار از سری قبل پر رنگ تر شده است.

وی در مورد اینکه به نظرش کی‌روش از بین طارمی و آزمون کدام یک را برای خط حمله استفاده می کند گفت: به هر حال با آرایش تیم آقای کی روش که ۳_۳_۴ و ۱_۴_۱_۴ است یک مهاجم نوک بین این دو عزیز  و یا کریم انصاری‌فرد انتخاب می‌کند. در جام جهانی قبلی طارمی را به سمت چپ فرستاد و از آزمون به عنوان مهاجم نوک استفاده کرد. سرمربی در فاصله باقی مانده تا جام جهانی می تواند آزمون و خطا کند. با توجه به کیفیت بین‌المللی که بچه ها دارند به خط جلو خیلی امیدوار هستیم.

فاضلی در پایان در مورد دیدارهای دوستانه‌ای که آلومینیوم  انجام داد گفت: دو بازی داشتیم که یکی با کیان سام بابل تیم آقای حمید فرزانه بود  که دو بر صفر پیروز شدیم و سوم مهرماه به دعوت تیم خوب ذوب آهن به اصفهان رفتیم و بازی دوستانه انجام دادیم. هر دو تیم پلن‌هایشان را ارزیابی کردند و امیدوارم که در هفته هفتم لیگ برتر با آمادگی وارد مسابقات و با روحیه خوب مقابل ملوان ظاهر شویم.

نظر شما