شناسهٔ خبر: 56372926 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

رهایی از پل صراط با زیارت حرم امام رضا(ع)

یک کارشناس مذهبی گفت: زیارت امام رضا (ع) یکی از راه های عبور از پل صراط است.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین بهاری کارشناس مذهبی اظهار کرد: امام رضا علیه السلام به عنوان یکی از فرزندان موسی بن جعفر (ع) و هشتمین امام شیعیان جهان از بی‌نظیرترین علم برخوردار بود و پدر ایشان قبل از شهادت وصیت خود را که امر ازدواج خواهران امام رضا بود به همین حضرت سپردند.

او افزود: یکی از ویژگی‌های خاص امام رضا، علم ایشان بود که در بین اهل سنت و مسلمانان جهان به عالم آل محمد معروف و شناخته شده بودند که دلیل آن، مناظره و برگزاری جلسات علمی با مخالفین و موافقین مدینه و خراسان بود. مامون اولین کسی بود که درخواست برگزاری این جلسات را به امام رضا داد و به واسطه او این مناظره‌ها تشکیل میشد، زیرا اعتقاد داشت دوره امامت امام رضا (ع) دوره علمی بود.

حجت الاسلام والمسلمین بهاری ادامه داد: یکی از دلایل به شهادت رساندن امام رضا علیه السلام توسط مامون، علم، صبوری، وقار و متانت حضرت رضا بود که مامون با این خصوصیات ایشان نتوانست کنار بیایید و ایشان را در مشهد و با خوراندن سم به شهادت رساندند.

او گفت: مامون همراه با امام رضا برای سفر به بغداد از شهر مَرو به سمت عراق حرکت و در سن‌آباد و توس توقف کردن، زیرا قبر پدرش در آنجا بود. مامون نیز در آنجا از فرصت استفاده و امام رضا را با دادن سم بیمار کرد. سمی که به دست او امام رضا را بیمار کرد بسیار اثر گزار بود به گونه‌ای که با خوردن آن، امام بعد از چند ساعت به شهادت رسیدند.

این کارشناس مذهبی اظهار کرد: مامون بعد از به شهادت رساندن امام رضا، ایشان را در کنار قبر پدر دفن کرد که به مردم نشان دهد که فوت آن حضرت به دست مامون نبوده و حتی بعد از دفن ایشان رخت سیاه پوشیده و عزاداری میکرد. تلاش او برای اینکه قبر پدرش هارون جلو‌تر از آرامگاه امام رضا باشد بی نتیجه ماند و در حال حاضر در مشهد مقدس و در خرم آرامگاه آن حضرت جلوتر از قبر هارون که در قسمت بانوان بوده قرار گرفته است.

او بیان کرد: امام صادق علیه السلام روایتی را که به اشاره به امام رضا علیه السلام بود اینگونه فرمودند که هر کسی بعد از شهادت فرزندم علی بن موسی الرضا او را زیارت کند، من روز قیامت دست اورا می‌گیرم و از گردنه‌های قیامت عبور می‌دهم.

برچسب‌ها:

نظر شما