شناسهٔ خبر: 56366734 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون والیبال | لینک خبر

در آرنهم چه گذشت؟ نگاهی به کنگره فدراسیون جهانی والیبال 2022

صاحب‌خبر -

کنگره فدراسیون جهانی والیبال از یکم تا سوم مهرماه با حضور تمامی اعضا از جمله دکتر محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال ایران در شهر آرنهم هلند برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، سی‌و‌هشتمین کنگره فدراسیون جهانی والیبال همزمان با مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی زنان جهان از یکم تا سوم مهر در شهر آرنهم هلند برگزار شد.

دکتر محمدرضا داورزنی به عنوان عضو هیات رئیسه FIVB و میلاد تقوی به عنوان نماینده فدراسیون والیبال جمهوری اسلامی ایران در این کنگره حضور داشتند که جلسه هیات رئیسه کنفدراسیون والیبال آسیا نیز در حاشیه آن برگزار شد.

روز پنج‌شنبه 31 شهریور جلسه هیأت رئیسه فدراسیون جهانی والیبال برگزار شد و دستور کار آن هم تصویب دستورالعمل‌هایی بود که اجرایی‌شدن آن‌ها نیاز به تأیید کنگره داشت. روزهای جمعه تا یکشنبه یکم تا سوم مهرماه هم کنگره جهانی والیبال با حضور رؤسای فدراسیون‌ها و نمایندگان 222 کشور عضو فدراسیون جهانی برگزار شد.

گزارش دو سال گذشته مالی، فنی و تلویزیونی مربوط به سال‌های 2020 و 2021 در این کنگره بررسی و تصویب شد و همچنین بودجه سال 2022 و 2023 فدراسیون جهانی والیبال به تصویب اعضا رسید.

اساسنامه فدراسیون جهانی والیبال در سطح هیات رئیسه بازنگری و مقرر شد کنفدراسیون‌های قاره‌ای در معرفی نماینده حتما به جنسیت توجه کنند تا امکان حضور زنان در هیات رئیسه افزایش یابد. همچنین تصویب شد که اعضای هیات رئیسه حداکثر برای سه دوره چهار ساله انتخاب شوند.

یازده هدف فدراسیون جهانی والیبال نیز در این نشست بررسی شد که تا کنون هفت هدف محقق شده و چهار هدف دیگر نیز در حال دستیابی است.

در این کنگره قانونی بازنگری و تأیید شد که به فدراسیون جهانی مجوز می‌دهد با ورود به اختلافات داخلی فدراسیون ملی اطمینان حاصل کند تا این رشته ورزشی در کشورها هرگز تحت تاثیر مسایل حاکمیتی قرار نگیرد.

پوکت تایلند به عنوان میزبان دوره بعدی کنگره فدراسیون جهانی والیبال معرفی شد که در سال 2024 برگزار می شود. زمان دقیق برگزاری این کنگره اعلام نشد، اما احتمالا بعد از بازی‌های المپیک 2024 پاریس خواهد بود.

گزارش‌های از کنفدراسیون قاره‌ها و مناطق آسیا، آفریقا، اروپا، نورسکا و آمریکای جنوبی در این کنگره ارائه شد و اعضای کمیته اخلاق فدراسیون جهانی والیبال نیز رای اعتماد گرفتند. همچنین مقرر شد مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی جهان سال 2025 در استرالیا برگزار شود.

گزارش کمیسیون‌ها، شوراها و مسابقات جهانی سالنی و ساحلی در تمامی رده‌های سنی مورد ارائه شد و مورد بررسی قرار گرفت.

در حاشیه این کنگره نیز مجمع عمومی کنفدراسیون والیبال آسیا با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار شد. تصویب گزارش مجمع عمومی و جلسات هیأت رئیسه سال 2021، تصویب گزارش مالی و حسابرسی سال 2021 و بودجۀ سال 2023 و ارائه گزارش مناطق و کمیسیون‌های مختلف AVC در سال 2022 از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

نظر شما