شناسهٔ خبر: 56366708 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۴۵۰ اثر صدا و سیما در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد

۴۵۰ اثر تولیدی صدا و سیمای خراسان جنوبی در حوزه دفاع مقدس رونمایی شد.

صاحب‌خبر -

آینه دار مدیرکل صدا و سیمای خراسان جنوبی در مراسم رونمایی از آثار تولیدی صدا و سیمای استان در حوزه دفاع مقدس با اشاره به اینکه همواره صدا و سیما توجه ویژه به موضوع ایثار و شهادت داشته است، گفت: برای تولیدات فاخر، سپاه انصارالرضا استان و بنیاد حفظ آثار کمک‌های فراوانی کردند.

او با بیان اینکه حوزه دفاع مقدس همچنان جای تبیین و کار دارد، افزود: امروز از ۴۵۰ برنامه رادیو و تلویزیونی معادل ۱۰۰ ساعت برنامه رونمایی شد.

آینه دار گفت: از ۴۵۰ برنامه عنوان شده،۱۲۰ برنامه تلویزیونی است.

مدیرکل صدا و سیمای استان بیان کرد: ۸۰ برنامه یاد یاران با استناد به وصایای شهدا،۲۰ نمایش رادیویی بلند، ۵۰ نمایش کوتاه معرفی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس و ۶۰ برنامه یاد شقایق از جمله این آثار فاخر است.

او با بیان اینکه آمادگی کامل برای همکاری با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در تولیدات حوزه دفاع مقدس را داریم افزود: در طول سال نیز در بخش‌های مختلف تولیدات حوزه ایثار و شهادت در برنامه پخش صدا، سیما و خبر وجود دارد و اهمیت داده می‌شود.

آینه دار ادامه داد: به منظور تولیدات کیفی، دستگاه‌های فرهنگی از جمله صدا و سیما نیازمند حمایت هستند.

سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا استان هم در این رونمایی گفت: درخصوص دفاع مقدس تاکنون هرچه کار کرده ایم به اندازه کافی نبوده و ضروری است از یادگاران آن زمان که اکنون سن و سالی از آن‌ها گذشته مستندات تهیه شود.

او افزود: مدیران امروز به دنبال دیده شدن هستند، اما در دوران دفاع مقدس مدیران به دنبال کار جهادی و فی سبیل الله بودند و به دنبال حضور در مقابل دوربین‌ها و تریبون‌ها نبودند.

سردار مهدوی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس معادلات تمام دنیا را برهم زدیم، گفت: دفاع مقدس ما گنج است و طراحی عملیات‌های دفاع مقدس ما به گونه‌ای بود که در دنیا نمونه بود و با وجود کمبود تجهیزات، بهترین عملیات‌ها را طراحی می‌کردند و سلاح‌های جنگی را بعد از هر پیروزی در عملیات‌ها مهندسی معکوس می‌کردند.

نظر شما