شناسهٔ خبر: 56365731 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

برگزاری چهارمین نشست هیئت اجرایی با حضور سجادی و خسروی‌وفا؛

معرفی سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی ظرف ۱۵ روز آینده

«محمود خسروی‌وفا» رئیس کمیته ملی المپیک از انتخاب سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و رئیس آکادمی ظرف ۱۵ روز آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایران آنلاین، چهارمین نشست هیئت اجرایی کمیته امروز (دوشنبه) با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک برگزار شد و طی آن سیدمناف هاشمی دبیر کل و سخنگوی کمیته ملی المپیک گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده و به‌منظور هم‌افزایی و هماهنگی هر چه بیشتر در بدنه ورزش، چهارمین نشست هیئت اجرایی با حضور سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان، معاونین وزارت، رئیس کمیته و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک برگزار شد.

همچنین سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با تبریک مجدد به رئیس و دبیر کل کمیته ملی المپیک و اعضای جدید هیئت اجرایی، اظهار داشت: تغییر می‌تواند لازمه پیشرفت باشد. خوشبختانه انتخابات و رقابت سالمی انجام گرفت و خوشحالم اکنون نوبت به خدمت‌رسانی عزیزانی رسیده که سوابق خوبی در ورزش داشته‌اند.

وی افزود: با توجه به جایگاه حاکمیتی که داریم در کنار کمیته ملی المپیک هستیم و وظیفه داریم در خدمت تصمیمات ورزش باشیم و از این تصمیمات حمایت کنیم.

پس از صحبت‌های مقدماتی سجادی، محمود خسروی‌وفا رییس کمیته ملی المپیک نیز در سخنانی با اشاره به اولویت‌های کمیته ملی المپیک در دور جدید گفت: مبنای ما در هیئت اجرایی ضمن حفظ استقلال کمیته‌ که مورد تاکید منشور المپیک قرار گرفته، هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان است.

خسروی‌وفا نخستین اقدام کمیته ملی المپیک را انتخاب دبیر کل برای پیگیری دقیق امور کمیته اعلام کرد و افزود: طی ۱۵ روز آینده سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی، رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی و همچنین رئیس آکادمی ملی المپیک انتخاب و معرفی خواهند شد تا احیانا از امور مهم و فعالیت‌های مرتبط برای اعزام عقب نمانیم. ضمنا برای ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر، پیشنهاد برگزاری جلسه مشترک فصلی بین کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را ارائه کردیم و اگر موضوع خاصی مطرح بود، جلسه ویژه‌ای برگزار کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های اعضای جدید هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک گفت: جوانی، تحصیلات عالی و حضور پنج نفر از معاونان وزیر در هیئت اجرایی از ویژگی‌های خاص این تیم مدیریتی است که باعث شده از ساختار وزارت‌خانه شناخت داشته باشند.

رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به لزوم تشکیل ستاد اجرایی بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با انتخاب سرپرست کاروان بازی‌ها این کار سرعت بیشتری پیدا خواهد کرد.

خسروی‌وفا در پایان گفت: بنای ما حمایت از فدراسیون‌هاست و با اطلاع وزارت ورزش و جوانان مانند آنچه در کمیته ملی پارالمپیک انجام شد، توزیع منابع مالی صورت خواهد گرفت.

در ادامه نشست دبیر کل کمیته ملی المپیک گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته طی هفته‌های گذشته ارائه و به فعالیت‌های پیش‌رو اشاره کرد.

معرفی سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی ظرف ۱۵ روز آینده

مهم‌ترین بحث‌های مطرح شده از سوی دبیرکل کمیته در این نشست، محدودیت‌های مالی کمیته طبق برآوردهای به‌عمل آمده بود و وی ضمن تاکید بر پیگیری‌ها برای تقویت و افزایش بودجه کمیته، عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد به‌منظور هماهنگی هر چه بیشتر، کمیته مشترکی با محوریت معاون پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان و دبیر کل کمیته ملی المپیک تشکیل شود تا ضمن حمایت از فعالیت‌های فدراسیون‌ها، بدون اختلاف‌نظر برای سال بعد که به دلیل برپایی بازی‌های آسیایی سالی مهم برای ورزش ایران است، بتوانیم در راستای برنامه هفتم توسعه، بودجه مناسبی برای سال ۱۴۰۲ و اعزام کاروان ایران به بازی‌های آسیایی جذب کنیم. در خصوص اهمیت اعزام رشته‌های مختلف به مسابقات بین‌المللی از جمله دیدارهای کسب سهمیه المپیک نیز صحبت و مقرر شد در نشست داخلی کمیته این موضوعات در اولویت برنامه‌ها قرار گیرد و بعد از انتخاب سرپرست کاروان از سوی هیئت اجرایی نشست‌های تخصصی با فدراسیون‌های مختلف آغاز گردد.

هاشمی افزود: در ادامه نشست، معاونان توسعه ورزش قهرمانی، بانوان و فرهنگی وزارت ورزش نیز مباحثی در راستای فعالیت‌های حوزه خود برای ارتباط بیشتر با بدنه کمیته ملی المپیک مطرح کردند و اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک نیز نقطه نظرات خود را در راستای هماهنگی و هم‌افزایی هر چه بیشتر برای تعامل و همکاری مناسب با وزارت ورزش و جوانان و حمایت هر چه بهتر از فدراسیون‌ها ارائه دادند.

انتهای پیام/

معرفی سرپرست کاروان بازی‌های آسیایی ظرف ۱۵ روز آینده

نظر شما