شناسهٔ خبر: 56364339 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی سمنان:

آموزش‌های پیش از ازدواج بهترین راهکار پیشگیری از طلاق است

سمنان- ایرنا- مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: طلاق پدیده‌ای چندوجهی است که ارتقای دانش عمومی جامعه و آموزش‌های پیش از ازدواج راهکار پیشگیری از آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود منطقی روز دوشنبه در دومین جلسه آسیب های اجتماعی ذیل کار گروه فرهنگی اجتماعی سلامت زنان و خانواده استان سمنان در سالن شهید فیاض‌بخش اداره کل بهزیستی استان، گفت: طلاق یک پدیده جهانی است و جوامع از این معضل مصون نیستند اما مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به ویژه طلاق با برگزاری صرف جلسات محقق نخواهد شد و معضل طلاق یک پدیده چند وجهی است و از جمله دلایل این معضل اجتماعی،  کمبود مهارت های زناشویی، مسایل اقتصادی با محوریت بیکاری هم سطح نبودن زوجین، ازدواج در سنین پایین، اختلالت جنسی، اعتیاد به مواد مخدر، و  دخالت نابجای اطرافیان، اشاره کرد.

وی بیان کرد: باید با افزایش آموزشهای قبل از ازدواج و سواد عمومی جامعه در مورد خانواده و ازدواج ، کنترل و پیشگیری مداخلات خانوادگی و افزایش فعالیت ها و برنامه های فرهنگی اجتماعی، بتوان آمار طلاق را در جامعه کاهش داد و همه دستگاههای متولی باید آسیب های طلاق را جدی بگیرند و در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده خصوصا طلاق اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با تاکید بر ضرورت بررسی و رفع آسیب های اجتماعی گفت: گروه کاری آسیبهای اجتماعی به دبیری بهزیستی، گروه کاری سلامت به دبیری دانشگاه علوم پزشکی و گروه کاری خانواده به دبیری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، سه کار گروه تایید و برنامه ریزی شده استانداری استان در موضوع آسیب ها است.

وی در خصوص طرح رصد آسیب های اجتماعی اجرای شده در سازمان بهزیستی گفت: فعالیت های دبیرخانه رصد آسیب‌های اجتماعی به کارگزاران این امکان را می‌دهد تا با توجه به وضعیت موجود، برنامه های اجتماعی و فرهنگی مناسب تری را برای پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی طراحی کنند که مهمترین این اقدام ایجاد سامانه ای پایدار برای نشان دادن مستمر وضعیت آسیب های است.

وی افزود :  یکی از راه های تحقق اهداف در کاهش آسیب های اجتماعی برنامه ریزی جامع و کامل با در نظر گرفتن آمار و ارقام و استفاده درست و بجای اطلاعات است  ، اما این مساله زمانی به نتیجه می رسد که همراهی و همکاری کلیه دستگاه های اجرایی و جامعه نیز در کنار آن باشد.

منطقی ضمن بیان اینکه موضوع آسیب های اجتماعی و فعالیت در آن نیازمند ورود متخصصان امر است و باید در تدوین و اجرای برنامه های آن دقت فروان داشت افزود : آحاد جامعه می توانند مشکلات خانوادگی، اعتیاد، کودک و نوجوان، تحصیلی، تربیتی، پیش از ازدواج و مشکلات سلامت روان و بالینی را با تلفن رایگان صدای مشاور ۱۴۸۰ ، خط اعتیاد ۰۹۶۲۸ و خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳ اداره کل بهزیستی استان سمنان در میان بگذارند.

نظر شما