شناسهٔ خبر: 56364072 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مشکلی که با نصب iOS 16 برای کاربران آیفون رخ می‎دهد

با گذشت حدود دو هفته از نصب iOS ۱۶، عمر کم باتری همچنان برای کاربران آیفون یک مشکل است.

صاحب‌خبر -

تصور این که کسی با آیفون ۱۲ پرو مکس یا آیفون ۱۳ پرو مکس از عمر باتری شکایت داشته باشد، سخت است. حتی آیفون ۱۱ پرو مکس هم با یک بار شارژ حداقل یک روز کامل را دوام می‌آورد. اما براساس توئیت‌های منتشرشده در توئیتر، برخی از کاربران آیفون از زمان عرضه iOS ۱۶ متوجه کاهش عمر باتری خود شده اند.

یکی از کاربران در این باره نوشته است: "دلیل خرید Pro Max به دلیل عمر باتری بود، اما همه چیز بعد از به روز رسانی iOS ۱۶ تغییر کرد! " یکی دیگر از کاربران توییتر توضیح می‌دهد که چقدر عمر باتری آیفون او بدتر شده است. او در توئیت خود نوشت: "تخلیه باتری من بسیار بیشتر از حد معمول است. من در دفتر کار می‌کنم و از ساعت ۱۳ بعد از ظهر استفاده چندانی از گوشی ندارم. نسبت به قبل هیچ چیز در استفاده من از تلفن همراه تغییر نکرده است. در iOS ۱۵ بیشتر با ۸۵ ٪ - ۹۰ ٪ به خانه می‌آمدم. با iOS ۱۶ بین ۶۵ ٪ - ۷۵ ٪. این به نظر من بسیار زیاد است وقتی تقریباً من از تلفن استفاده نمی‌کنم. "

نارضایتی کاربران آیفون از تخلیه باتری با نصب iOS 16

در حالی که گفته می‌شد آیفون ۱۴ پلاس بهترین عمر باتری در تاریخ آیفون را خواهد داشت، اما دو هفته پس از نصب iOS ۱۶، عمر باتری همچنان برای کاربران آیفون یک مشکل است. کاربران معتقدند به‌روزرسانی iOS ۱۶.۰.۲ هیچ باگی که بر باتری مدل‌های آیفون ۱۳ و قدیمی‌تر تأثیر بگذارد را از بین نبرد.

اکنون اگر منصف باشیم، انتظار می‌رود که در اولین به‌روزرسانی به یک سیستم‌عامل جدید، عمر باتری کمی کاهش پیدا کند، زیرا گوشی در پس‌زمینه کار‌هایی را انجام می‌دهد تا مطمئن شود که با سیستم‌عامل جدید به‌خوبی کار می‌کند. با این حال، تقریباً دو هفته گذشته است و هر گونه تنظیمات انجام شده در پس‌زمینه باید تکمیل شود.

نارضایتی کاربران آیفون از تخلیه باتری با نصب iOS 16

البته کسانی هستند که می‌گویند اپل عمداً مصرف باتری را افزایش می‌دهد تا کاربران آیفون بیشتری را به نسخه جدید آیفون ۱۴ ارتقا دهد. اما باید به این نکته اشاره کنیم که اپل iOS ۱۶.۰.۲ را منتشر کرده است که چندین باگ از جمله لرزش دوربین iPhone ۱۴ Pro هنگام ضبط ویدیو را برطرف کند.

ممکن است توجه داشته باشید که به‌روزرسانی iOS ۱۶.۰.۲ هیچ تعمیری برای باتری در هیچ مدل آیفونی ارائه نکرده است. اما اگر این مشکل ادامه پیدا کند، نمی‌توانیم به‌روزرسانی iOS ۱۶ را مقصر این موضوع بدانیم و ممکن است شاهد فشار بر اپل برای رفع هر چیزی که باعث تخلیه باتری آیفون می‌شود، باشیم.

برچسب‌ها:

نظر شما