شناسهٔ خبر: 56363306 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) خبر داد

ورود بیش از ۲۸۰ هزار زائر پیاده به مشهد

مصطفی صارمی نیا

سخنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) از ورود بیش از ۲۸۰ هزار زائر پیاده به مشهد تا صبح روز جاری خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین رضایی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان ورود زائران پیاده به مشهد اظهار کرد: تا ۸ صبح روز جاری، ۲۸۳ هزار و ۷۸۷ نفر در قالب ۳۷۵۲ کاروان از استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، خراسان جنوبی، شمالی، رضوی، سمنان، آذربایجان غربی و شرقی، لرستان، سیستان‌وبلوچستان، خوزستان، مرکزی، تهران، چهارمهال و بختاری، ایلام،کرمان، کرمانشاه و یزد وارد مشهد شده‌اند.

وی افزود: از ۱۳۰ هزار ظرفیت پیش‌بینی اسکان برای زائرانی که محل اسکان نداشتند، ۹۵ هزار نفر اسکان داده شده‌اند. نیمی از زائرانی که به صورت پیاده به مشهد مشرف شده‌اند، محل اسکان‌شان از قبل تدارک دیده شده و در حسینیه و مساجد مربوط به شهرهای خود اقامت یافتند.

سحنگوی جمعیت خدمتگزار زائران پیاده امام رضا(ع) ادامه داد: برای زائرانی که در محل‌های پیش‌بینی شده اسکان داده شده‌اند، ۳ وعده غذا و میان وعده برای ۳ روز به صورت رایگان در اختیار آن‌ها قرار خواهد گرفت. سایر خدمات رفاهی و درمانی نیز در ۲۹۶ محل اسکان پیش‌بینی شده است. با همکاری آستان قدس رضوی یک پک صبحانه رضوی و یک وعده غذای حضرت به تمام زائران پیاده تعلق خواهد گرفت.

رضایی یادآور شد: برای محل‌های اسکان ۲۵۰ مُبلّغ توسط واحد فرهنگی جمعیت زائران پیاده پیش‌بینی شده تا علاوه بر پاسخگویی به نیاز شرعی زائران، مراسم دینی و سخنرانی برای زائران نیز تدارک دیده شود. کلیه امور مربوط به زائران خانم نیز توسط واحد امور بانوان جمعیت خدمتگزار خدمت‌رسانی می‌شود. مسن‌ترین زائر پیاده با ۸۹ سال و کوچک‌ترین زائر پیاده طفل ۶ ماهه به همراه خانواده خود به مشهد مشرف شده‌اند.

وی بیان کرد: از ۹ محور ورودی به مشهد شامل محور نیشابور، تربت‌حیدریه، سرخس، کلات، جاده قدیم قوچان، چناران، سیدی، فریمان، تربت‌جام، طرقبه و شاندیز زائر پیاده داریم.

رضایی تصریح کرد: ۳۲۰ ایستگاه صلواتی در تمام مسیرهای منتهی به مشهد و ۴۵ ایستگاه صلواتی در مسیر خراسان شمالی، مازندران و گلستان و ۳۵ ایستگاه صلواتی در مسیر خراسان جنوبی اضافه شده است.

وی گفت: در روز جاری زائر کمتری وارد مشهد خواهد شد، اما از امشب پیش‌بینی شده بیش از ۴۰۰ هزار زائر پیاده وارد مشهد شود.

انتهای پیام

نظر شما