شناسهٔ خبر: 56362983 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

سرپرست معاونت آموزش ابتدايي؛

آموزش مهارت‎هاى نرم در دوره ابتدایى در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد

سرپرست معاونت آموزش ابتدایى در سفر استان آذربايجان غربي آموزش مهارت‎هاى نرم در دوره ابتدایى را از برنامه‎هاى مهم این معاونت در طى سال تحصیلى جدید عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، معصومه نجفى در آیین بازگشایى مدارس در استان آذربایجان غربى آموزشهاى مهارتى را محور فعالیتهاى دانش آموزان هنرستانى دانست و گفت: دانش آموزان هنرستانى پس از اتمام دوران مدرسه، در یک موضوع خاص مهارت لازم را دارا بوده و یک گام از دانش آموزان نظرى در بعد مهارت جلوتر هستند.

وى اضافه کرد: آموزش مهارت محور مورد تأکید مقام معظم رهبرى و همچنین از بندهاى اجرایى و مهم سند تحول بنیادین نیز به شمار مى رود؛ مهارت و شایستگى شاخصه مهم هنرجویان هنرستانى است.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایى وزارت آموزش و پرورش در خصوص اهمیت توجه به شایستگىهاى دانش آموزان گفت: سال تحصیلى جدید با تأکید بیشتر به مهارتهاى نرم همراه با تقویت شایستگىهاى عمومى دانش آموزان پیگیرى مىشود؛ شایستگى در حوزه فناورى و شایستگى تفکر با در نظر گرفتن پایهها و سنین دانش آموزان در دستور کار متولیان نظام تعلیم و تربیت است.

نجفى گفت: محتواى کتاب فارسى اول ابتدایى بیشتر از امر خواندن به موضوع نوشتن اشاره و تأکید داشته و محتواى خواندنى خاصى ندارد؛ لذا براى توجه بیشتر امر خواندن در دوره اول ابتدایى، در طى٢٠ هفته مفید آموزشى٤٠ کتاب داستان براى خواندن و تحلیل محتوا پیش بینى شده است.

سرپرست معاونت آموزش ابتدایى وزارت آموزش و پرورش درباره آخرین آمار ثبت نام دانش آموزان در دوره ابتدایى نیز گفت: تا روز چهاشنبه30 شهریور ماه بیش از ٨ میلیون و700 هزار دانش آموز در دوره ابتدایى ثبت نام کردهاند که این رقم در سال گذشته حدود ٨ میلیون دانش آموز بود.

نظر شما