شناسهٔ خبر: 56362470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

امیر سیاری: حفظ حاکمیت جمهوری اسلامی خط قرمز نیروهای مسلح است/ هیچ دشمنی قدرت تعرض به ایران را ندارد

معاون هماهنگ‌کننده ارتش با تاکید بر اینکه هیچ دشمنی قدرت تعرض به جمهوری اسلامی را ندارد، گفت: حفظ حاکمیت جمهوری اسلامی خط قرمز ارتش و تمام نیروهای مسلح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران ظهر امروز در چهل و یکمین یادواره شهید سرلشکر سید موسی نامجوی و اولین یادواره ۷۱ شهید نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گلزار شهدای استان رشت، اظهار کرد: گیلان یکی از ولایت‌مدارترین استان‌های کشور است و مردم غیرتمند این استان در هشت سال دفاع مقدس هم این موضوع را ثابت کرده‌اند.

وی با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در خصوص رفع حصر آبادان گفت: پنجم مهرماه سالروز شکست حصر آبادان است که به فرمان مستقیم امام راحل و بعد از یک سال برنامه‌ریزی و با مجاهدت دلیرمردان ارتش، سپاه و بسیج انجام شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه شهید نامجوی را یکی از افتخارات ارتش عنوان کرد و افزود: شهید نامجوی در کنار ویژگی‌های علمی، دارای شخصیت‌ معنوی بسیار خاصی بود، به‌طوری‌که در دانشگاه افسری امام علی(ع) در بین دانشجویان به یک فرمانده مقتدر و مهربان معروف بود.

سیاری با گرامیداشت یادوخاطره شهدا و ایثارگران ۸ سال دفاع مقدس عنوان کرد: رژیم بعث عراق با تمام قوا و با پشتیبانی نظامی آمریکا و دیگر دولت‌ها درصدد تصرف جمهوری اسلامی ایران بود. صدام با اعتماد به‌ نفس کامل سعی داشت یک‌هفته‌ای به تهران برسد و جمهوری اسلامی را نابود کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به بازگو کردن حماسه‌آفرینی ارتش و سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس تأکید کرد: ارتش رژیم بعث برای ورود به خرمشهر ۳۴ روز با مقاومت نیروهای مردمی، ارتش، سپاه و بسیجیان مواجه شد، به‌طوری‌که با این عملیات نقشه راه دشمن از بین رفت و تمام برنامه‌ریزی‌های استکبار خنثی شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش در ادامه عملیات مروارید را یکی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران دانست و اضافه کرد: عملیات مروارید دارای دستاوردهای بسیار زیادی برای جمهوری اسلامی بود که مهم‌ترین آن نابودی نیروی دریایی رژیم بعث عراق به شمار می‌رود.

سیاری با اشاره به نقش نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از جزایر مهم و راهبردی کشور در دفاع مقدس اظهار داشت: امروز نیز نیروی دریایی ارتش در دریاهای دوردست و دریای سرخ حضور دارو و از کشتی‌های تجاری و نفتکش ایرانی دفاع می‌کند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال کاهش نفوذ نیروی دریایی در آب‌های آزاد است، تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال 1387 تاکنون در منطقه و آب‌های آزاد حضور داشته و در این راستا هزاران کشتی را در راستای حفظ منافع ملی اسکورت کرده است.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش حضور نیروی دریایی ارتش در آب‌های آزاد را نشان‌دهنده اقتدار ایران اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: حفظ حاکمیت جمهوری اسلامی خط قرمز ارتش و تمامی نیروهای مسلح کشور است، به همین دلیل هیچ دشمنی قدرت تعرض به جمهوری اسلامی را  ندارد چرا که نیروهای مسلح ایران پوزه دشمنان را به خاک خواهند مالید.

پایان پیام/س

 

وی با اشاره به فرمان تاریخی امام خمینی (ره) در خصوص رفع حصر آبادان گفت: پنجم مهرماه سالروز شکست حضور آبادان است که به فرمان مستقیم امام راحل (ره) بوده و بعد از یک سال برنامه‌ریزی و با مجاهدت نیروهای نظامی و بسیجی در کشور حصر آبادان شکسته شد.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید نامجو را یکی از افتخارات ارتش معرفی کرد و افزود: شهید نامجو در کنار ویژگی‌های علمی دارای شخصیت‌ معنوی بسیار خاصی بوده است به‌طوری‌که در دانشگاه افسری امام علی (ع) در بین دانشجویان به یک فرمانده مقتدر و مهربان معروف بودند.

سیاری از وجود چهار مرکز آموزشی و نظامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان گیلان خبر داد و اضافه کرد: درصد بالایی از کارکنان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گیلان پرورش داده شده و وجود چهار مرکز آموزشی نیروی دریایی ارتش در استان گیلان نشان‌دهنده همین امر است.

وی با بیان اینکه رژیم بعث عراق با تمام قوا و با پشتیبانی سلاحی و نظامی آمریکا در صدد تسخیر جمهوری اسلامی ایران بود، تصریح کرد: صدام حسین با اعتمادبه‌نفس کامل و با سوءاستفاده از تازه‌ تأسیس بودن بسیج و سپاه پاسداران سعی داشت یک‌هفته‌ای به تهران رسیده و جمهوری اسلامی را نابود کند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر لزوم توجه به بازگو کردن حماسه‌آفرینی ارتش و سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس بیان کرد: ارتش رژیم بعث عراق به‌محض ورود به خرمشهر ۳۴ روز با مقاومت نیروهای مردمی، ارتش، سپاه و بسیجیان مواجه شدند به‌طوری‌که دستاورد عملیات تمام نقشه راه دشمن از بین رفت و تمام برنامه‌ریزی‌های استکبار خنثی شد.

سیاری دستاورد عملیات مروارید را یکی از افتخارات ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول تاریخ دانست و گفت:  عملیات مروارید دارای دستاوردهای بسیار زیادی برای جمهوری اسلامی بوده که مهم‌ترین آن نابودی نیروی دریایی رژیم بعث عراق توسط ارتش، صیانت از دریا و مرزهای دریایی بوده است.

وی با اشاره به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از جزایر اقتصادی کشور عنوان کرد: جزیره خارک و بندر امام خمینی (ره) دو بندر مهم تجاری در دوران دفاع مقدس بودند به این دلیل استکبار سعی داشت توان نظامی جمهوری اسلامی ایران را کاهش دهد؛ زیرا نیروی دریایی ارتش ۵۱ عملیات اسکورت کشتی‌ها را انجام دادند.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر اینکه نیروی دریایی ارتش برای اسکورت نفتکش‌های ایران به هیچ قدرتی نیاز ندارد، یادآور شد: امروز نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دریاهای دوردست و دریای سرخ  حضور داشته و از کشتی‌های نفتکش ایرانی دفاع می‌کند.

سیاری با بیان اینکه دشمن برای کاهش نفوذ نیروی دریایی در آب‌های آزاد است، اعلام کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۸۷ تاکنون در منطقه و آب‌های آزاد حضور داشته و در این راستا پنج هزار کشتی را در راستای حفظ منافع ملی اسکورت کردند.

وی حضور نیروی دریایی ارتش  جمهوری اسلامی در آب‌های آزاد را نشان‌دهنده اقتدار ایران اسلامی دانست و ابراز کرد: حاکمیت اراضی جمهوری اسلامی خط قرمز ارتش و تمامی نیروهای مسلح است؛ لذا دشمن فکر تعرض به اراضی جمهوری اسلامی را ذهن خود خارج کند؛ زیرا نیروهای نظامی ایران پوزه استکبار را به خاک خواهند مالید.

انتهای پیام/۳۳۸۹/س

نظر شما