شناسهٔ خبر: 56362308 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

یادواره شهدای روستای خورآباد قم برگزار شد

یادواره ۱۷ شهید والامقام روستای خورآباد شهرستان کهک قم همزمان با سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حسینیه شهدای روستا برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج استان قم، بیست و ششمین یادواره ۱۷ شهید والامقام روستای خورآباد شهرستان کهک قم عصر امروز همزمان با سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در حسینیه شهدای روستا برگزار شد.

در این مراسم، سردار اسدالله گنجعلی فرمانده سابق لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب (ع) و از فرماندهان جبهه مقاومت در سوریه طی سخنانی، با اشاره به فضیلت اقامه عزا برای سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جان و خانواده خود را در راه خدا تقدیم کرد و اینچنین فضیلت و ثواب زیارت برای آن حضرت ثبت شد و نیز حرارتی از شهادت آن حضرت در قلوب مومنین که هرگز سرد نمی‌شود.

وی افزود: شرط اساسی ثبات قدم در راه دین، مقاومت و جهاد اکبر است و مقاومت در برابر انواع تهدیدات، امری الهی و دستور خداوند تبارک و تعالی و پیامبر اسلام (ص) محسوب می‌شود.

گنجعلی با اشاره به ایام هفته دفاع مقدس عنوان کرد: مرحله نخست جنگ، حمله به انقلاب بود و انقلاب اسلامی با جنگ، هزینه رویارویی با آمریکا را پرداخت.

وی با اشاره به سخن حضرت امام (ره) که جنگ را بر ما تحمیل کردند، گفت: عکس العمل طبیعی مردم در برابر جنگ، دفاع همه جانبه و مقاومت بود.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی قم ادامه داد: رویداد‌های قبل از ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ نیز مراحل اولیه جنگ بود که در آن ماه‌ها، ۱۶۰۰ شهید و بیش از ۷۰۰ اسیر دادیم و رژیم بعثی بیش از ۲ هزار بار به خاک کشور ما تجاوز کرد.

وی مرحله دوم جنگ را تجاوز ۳۴ روزه دشمن به خرمشهر و اشغال بخشی از خاک میهن اسلامی نام برد و گفت: دشمن تنها در این مدت توانست وارد خاک ما شود که آن هم بخاطر خیانت بنی صدر بود و پس از آن با مقاومت مردم و نیرو‌های مسلح در مناطقی همچون کوی ذوالفقاری آبادان، کرخه، اهواز و ... دشمن به هیچ وجه جرات تجاوز به خاک میهن عزیزمان را پیدا نکرد.

گنجعلی عنوان کرد: مرحله سوم و چهارم جنگ، عملیات طریق القدس و بیت المقدس و ... بود تا هنگام پذیرش قطعنامه که رژیم صدام تا پایگاه حمیدیه و منافقین تا تنگه مرصاد پیش آمدند.

وی گفت: هشت سال دفاع مقدس عرصه مقاومت زن و مرد و پیر و جوان و کاسب و روحانی و دانش آموز و دانشجو بود و با وجود آنکه ۱۷ شهید ترور داشتیم، مردم در پشت جبهه همچنان پایداری و مقاومت کردند.

فرمانده جبهه مقاومت در سوریه با اشاره به اینکه جلوه بعدی مقاومت، دفاع رزمندگان مدافع حرم از حرم‌های اهل بیت (ع) بود، افزود: شیعه، مرجعیت، حشدالشعبی و عراق و ایران یکپارچه در برابر داعشیانی که با پیشرفته‌ترین سلاح‌ها آمده و تهدیدی برای بشریت بودند، ایستادند.

وی ابراز کرد: به لطف خدا امروز شاهد آن هستیم که جبهه مقاومت مشتمل بر زینبیون، فاطمیون، حیدریون و حزب الله همراه با یاران حاج قاسم محکم و استوار در برابر دشمنان ایستاده‌اند.

گنجعلی شکل دیگر مقاومت را دفاع از حرم و حریم جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: نظام اسلامی غائله‌های مختلف تجزیه طلبانه در کشور و فتنه‌های سال‌های ۷۸، ۸۸ و ۹۸ و خطر نفوذی‌ها، خائنان و جاسوسان را که هدف مشترک همه آن‌ها براندازی بود، با پیروزی تمام پشت سر گذرانده است.

وی تاکید کرد: ملت بزرگ ما با حضور در راهپیمایی‌ها، انتخابات‌ها و همه عرصه‌های مورد نیاز نظام، در مقابل دشمنان ایستادگی کرده و از همه امتحانات سرافراز و سربلند بیرون آمده است.

فرمانده سابق لشکر عملیاتی 17 علی بن ابی طالب (ع) در ادامه عنوان کرد: امروز چالش غرب این است که اجازه ندهد تکنولوژی موشکی ما امروز به جبهه مقاومت برسد و چالش دیگر، صف آرایی کشور‌ها در مقابل جمهوری اسلامی است که مقاومت را به کشور‌های جهان صادر نکند.

وی با بیان حدیث «من کان الله، کان الله له»، اخلاص و مجاهدت در راه خدا را عامل پیروزی امام و رهبری و نظام دانست و گفت: به فرموده حاج قاسم، ما ملت شهادت و امام حسین (ع) هستیم و امیدواریم مسیر گام دوم انقلاب را با عدم اعتماد به دشمن و حرکت پشت سر رهبری، محکم و استوار طی کنیم.

گنجعلی تاکید کرد: مقاومت در برابر دشمن، تکلیف گرا و در هر حال، معطوف به نتیجه است و در آن صورت چه بر دشمن غلبه کنیم و چه شهید شویم، پیروزیم.

در این مراسم پس از مرثیه سرایی سید علی حسینی نژاد، پیکر شهید گمنام ۳۰ ساله مربوط به منطقه شلمچه و عملیات کربلای پنج تا مزار شهدای روستای خورآباد تشییع و در آن مکان مقدس، عزاداری و سینه زنی به یاد شهدا و به مناسبت ایام پایانی ماه صفر برپا شد.

در مراسم فوق، احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، آیت الله سید جواد گلپایگانی از اساتید حوزه علمیه قم، نمایندگانی از بنیاد شهید و امور ایثارگران، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم و ستاد کنگره ملی شهدای قم، فرماندار، بخشدار، فرمانده سپاه و دیگر مسئولان شهرستان کهک و روستا‌های تابعه، بسیجیان، اعضای شورای اسلامی شهر، مادر سردار شهید محمدحسین کبیری و سایر خانواده‌های شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس روستای خورآباد و اعضای هیات چهارده معصوم (ع) و دیگر هیات‌های عزاداری این روستا حضور داشتند.

از ۱۷ شهید روستای خورآباد، ۱۵ شهید مربوط به دفاع مقدس، یک شهید گمنام و یک شهید مدافع حرم از فاطمیون هستند.

انتهای پیام/

نظر شما