شناسهٔ خبر: 56360544 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در حوزه قضایی گلباف استان کرمان ۱۰۰ درصد است

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تعداد پرونده وارده به حوزه قضایی گلباف به صورت ماهانه 155 پرونده است که به همین میزان نیز مختومه می شود و نرخ رسیدگی 100 درصد است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان – حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در بازدید از حوزه قضایی گلباف، در نشست با مسئولان، رئیس و کارکنان اداری دادگاه عمومی بخش گلباف، با تاکید بر این مطلب که اطاله دادرسی در این حوزه قضایی وجود ندارد، افزود: این حوزه قضایی با کمبود نیروی انسانی در حوزه های اداری و قضایی روبرو است که تلاش می شود این مشکل رفع شود.

وی اظهارکرد: در ازمون استخدامی سال گذشته قوه قضاییه، سه نفر کادر اداری برای این بخش پیش بینی شده که پس از طی مراحل قانونی جذب خواهند شد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به این مطلب که سرقت دارای بیشترین فراوانی درپرونده های دادگستری استان کرمان است، ادامه داد: در گلباف نیز رانندگی بدون پروانه، سرقت و تهدید یک سوم جرایم شهر را تشکیل می دهند که این موارد قابل مدیریت و قابل پیشگیری هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دربازدید از حوزه قضایی بخش گلباف مشخص شد عملکرد این حوزه قضایی خوب، مطلوب و قابل دفاع است، گفت: تعداد پرونده وارده به این حوزه قضایی به صورت ماهانه ۱۵۵ پرونده است که به همین میزان نیز مختومه می شود و نرخ رسیدگی ۱۰۰ درصد است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی بیان کرد: باید بر مبنای همکاری و تعامل بین دستگاهی، برنامه ای تدوین شود که ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی کاهش یابد و معاونت پیشگیری از وقوع جرم نیز تاکنون برنامه های خوبی را به انجام رسانده است.

وی گفت: باید بر مبنای همراهی مردم و فرهنگسازی، زمینه کاهش جرایم را فراهم کرد تا شهرها از جرایم خالی شوند و مردم احساس امنیت بیشتری در زندگی روزمره خود داشته باشند.

رئیس حوزه قضایی گلباف نیز از مردم این منطقه به عنوان مردمی قانونمند یاد کرد و گفت: بیشترین دعاوی در گلباف مربوط به جرائم تصادفات، تخلفات راهنمایی و رانندگی و دعاوی ملکی است که در این رابطه درراستای پیشگیری از وقوع جرم پلیس راهنمایی و رانندگی در این بخش راه اندازی شد و از ورود حجم زیادی از پرونده ها به سیستم قضایی جلوگیری شده است.

سید مصطفی توکلی افزود: بزودی انجمن حمایت از زندانیان نیازمند در گلباف راه اندازی خواهد شد.

وی یادآور شد: با ورود دستگاه قضایی مشکلات حقوقی و قضایی قنات آترکان که بیش از هزار نفر بهره بردار داشت، برطرف شد.

توکلی ادامه داد: در گذشته پرونده های متعددی در سیستم قضایی مربوط به این قنات داشتیم که خوشبختانه پس ورود سیستم قضایی و مدیریت توزیع عادلانه آب این قنات پرونده ها در این رابطه به حداقل ممکن رسیده است.

وی تصریح کرد: در حوزه قضایی گلباف، با اراذل و اوباش و مجرمین جرائم خشن و کسانی که نظم وامنیت جامعه را به مخاطره می اندازند با قاطعیت برخورد می کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما