شناسهٔ خبر: 56360388 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

۲۰ عنوان برنامه در هفته گردشگری آذربایجان غربی برگزار می شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی از اجرای ۲۰ عنوان برنامه به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری در سطح استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

جلیل جباری  با اشاره به برنامه‌های هفته گردشگری اظهار کرد: برگزاری دومین جشنواره عسل طبیعی پیرانشهر، برگزاری سومین جشنواره انگور سیاه سردشت، تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، افتتاح دو دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و برگزاری مراسم ویژه گردشگری از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این هفته هستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی استقبال از مسافران ورودی پایانه‌ها، برگزاری دومین جشنواره نمایشگاه هنر و هنرمندان شمال غرب در ماکو، برگزاری همایش شمس و مولانا در خوی، برگزاری مراسم گردشگری دفاع مقدس در سردشت، پاک‌سازی نمادین سایت پرنده‌نگری تالاب سولدوز و مراسم پرواز پاراگلایدرها در ماکو را از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در آذربایجان غربی برشمرد.

وی ادامه داد: برنامه‌هایی مانند برگزاری جشنواره کارتینگ‌سواری در ماکو، برگزاری جشنواره گردشگری کشاورزی در چالدران، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در سطح استان، نواختن زنگ گردشگری در مدارس، افتتاح کارگاه صنایع‌دستی در بوکان، برگزاری تور بازدید از جاذبه‌های گردشگری بوکان و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان در فضای مجازی و صداوسیما هم در هفته گردشگری تدارک دیده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی همچنین از برگزاری سومین دوره جشنواره انگور سیاه سردشت به‌مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری خبر داد و اضافه کرد: این جشنواره پس از دو سال کرونایی امسال در تاریخ هفتم مهر ماه در سردشت برگزار می‌شود.

جباری خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاه عکس با عنوان گردشگری، طبیعت‌گردی و کشاورزی، اجرای موسیقی سنتی، معرفی و توزیع غذاهای سنتی از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره هستند.

سردشت یکی از قطب‌های تولید انگور در استان بوده که بیش از ۵۵۰۰ هکتار از اراضی آن به کشت انگور سیاه اختصاص یافته است که به صورت خودرو و جنگلی تولید و سالانه هزار تن از این محصول برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

نظر شما