شناسهٔ خبر: 56360337 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

عضو شورای شهر:

رفع معضلات ترافیکی میدان جانباز یزد در اولویت قرار گیرد

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به اینکه ترافیک میدان جانباز به معضلی بزرگ برای مردم شهر یزد تبدیل شده است، از تغییر این میدان به چهارراه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدعلی اعتباری امروز _دوشنبه چهارم مهرماه_ در نشست کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: با توجه به طرح جامع شهر یزد، نظر کارشناسان و مشاوران، مرکز مدیریت مهندسی و ایمنی ترافیک و مطالعات انجام گرفته بهترین گزینه مطرح شده برای رفع معضل ترافیکی در میدان جانباز، تبدیل آن به چهارراه است.

وی با بیان اینکه تکمیل رینگ شهری یزد اقدامی ضروری است، افزود: تقاطع جانباز از نقاط مهم و پرترافیک است که لازم بود بررسی و راهکاری برای معضلات آن در نظر گرفته شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به معضلات موجود در میدان جانباز از جمله شکل هندسی نامناسب و مشکل محور این میدان، تصریح کرد: به ترتیب بلوار شهید قندی، بلوار دانشگاه، خیابان تیمسار فلاحی و بلوار شهیدان اشرف بیشترین تأثیر را بر بار ترافیکی میدان جانباز تحمیل می‌کند.

وی در خصوص جزئیات طرح پیشنهادی جدید برای رفع معضل ترافیکی میدان جانباز، اضافه کرد: در این طرح ضمن حفظ فضای سبز موجود، ایمنی عبور و مرور عابران پیاده و خودروها افزایش می‌یابد و به دنبال آن از ترافیک موجود کاسته می‌شود.

اعتباری با اشاره به ضرورت افزایش ظرفیت عبور و مرور خودروها، گفت: در طرح اصلاحی و تبدیل میدان جانباز به چهارراه، پیشنهادهایی از جمله چهار خطه شدن ورودی خیابان تیمسار فلاحی مطرح شده است تا عبور خودروها به صورت مطلوب‌تری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: برآورد اولیه اجرای طرح، ۱.۵ میلیارد تومان است که لازم است طرح چهارراه در صحن علنی شورای اسلامی شهر یزد مطرح و در صورت تصویب اجرا شود.

نظر شما