شناسهٔ خبر: 56360258 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

هوای آفتابی بورس پس از طوفان / شاخص کل بالاخره سبز شد!

بورس که اولین روز معاملاتی پاییز را با افت شدید آغاز کرد و دومین ریزش سنگین شاخص کل سال ۱۴۰۱ رقم خورد، امروز در یک ساعت ابتدایی معاملات شاخص کل با افزایش حدود ۲٬۸۰۰ واحدی همراه شد تا پس از مدت ها شاخص بازگشت رنگ سبز به تابلوها باشیم. ارزش معاملات خرد در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز بازار سهام حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است و حقیقی‌ها هم تا اینجای کار حدود ۸۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بورس اقتصادآنلاین؛ بورس طی چند ماه گذشته شرایط خوبی را تجربه نمی کند و تحت تاثیر فضای سیاسی و اقتصادی کشور و همچنین بازارهای جهانی وارد یک روند نزولی فرسایشی شده است. نتیجه چنین شرایطی، بدترین عملکرد بورس در تابستان طی ۱۵ سال گذشته بود. با این وجود همانگونه که در گزارش پیش بینی  بورس اشاره شد، بازار سهام به مرحله اشباع فروش رسیده است و معمولاً در این شرایط شاهد بازگشت بازار حداقل در کوتاه مدت بوده ایم. هر چند با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، برای بازگشت پرقدرت بورس نیاز به ورود نقدینگی قوی هست.

شاخص کل در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز، با افزایش حدود ۲٬۸۰۰ واحدی همراه شد و تا مرز یک میلیون و ۳۳۱هزار واحدی افزایش یافت. «فولاد» با ۴۲۰، «خودرو» با ۳۵۶ و «شپنا» با ۳۰۰ واحد بیش ترین تاثیر را در صعود شاخص کل داشته اند.

شاخص هم وزن هم با افزایش حدود ۴۶۰ واحدی همراه شد و تا مرز ۳۸۷هزار واحدی بالا آمد.

ارزش معاملات خرد در یک ساعت ابتدایی معاملات امروز بازار سهام حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بوده است که نسبت به روزهای گذشته کمی بهبود یافته است.

حقیقی‌ها هم تا اینجای کار حدود ۸۰ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ «بپاس» با ۱۷، «ولشرق» با ۷ و «بوعلی» با ۴ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند. در نقطه مقابل، «فرابورس» با ۶ میلیارد، «فولاد» با ۳ و «بورس» با ۲ میلیارد تومان بیش ترین ورود پول حقیقی را تجربه کردند.

در میان صنایع هم گروه « بیمه و صندوق بازنشستگی» با ۱۹ میلیارد تومان بیش ترین خروج پول حقیقی را نشان می دهد و در نقطه مقابل، «فعالیت های کمکی به نهادهای مالی واسط» با ۹ میلیارد تومان بیش ترین ورود پول حقیقی را داشتند.

 

نظر شما