شناسهٔ خبر: 56360099 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

مصوبه شورای عالی بورس برای دو ETF دولتی هنوز ابلاغ نشده است

مقام مسئول گفت: هنوز هیچ یک از مصوبات شورای عالی بورس برای اجرا به صندوق‌های دارا و پالایشی یکم ابلاغ نشده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، یک مقام مسئول با اشاره به تصویب اصلاحات اساسنامه صندوق های دارا یکم و پالایشی یکم با تبدیل به صندوق های سرمایه گذاری بخشی، مدیریت فعال صندوق و افزودن رکن بازارگردان طی هفته قبل به فارس گفت: هنوز هیچ یک از مصوبات شورای عالی بورس برای اجرا به صندوق‌های دارا و پالایشی یکم ابلاغ نشده است.

وی افزود: مقرر شده علاوه بر در نظر گرفتن بازارگردان برای صندوق‌ها، شیوه ابطال واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق‌ها و نیز اساسنامه و امید نامه این دو صندوق سرمایه‌گذاری دولتی اصلاح شود.

بر اساس این گزارش، صندوق دارا یکم از محل فروش باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت،‌ تجارت و صادرات و دو بیمه‌ اتکایی ایرانیان و البرز در بهار سال 99 به قیمت هر واحد 10 هزار تومان با درنظر گرفتن 20 درصد تخفیف به مردم فروخته شد. گرچه قیمت این واحدها تا  24 هزار تومان هم رسید، اما بعد از ریزش بازار اکنون هر واحد این صندوق با 9228 تومان معادل 8 درصد زیان از اصل سرمایه بعد از 2.5 سال همراه است.

صندوق پالایش یکم هم از محل باقیمانده سهام دولت در چهار پالایشگاه‌ تهران،‌ اصفهان، تبریز و بندرعباس هم با 20 درصد تخفیف به مردم فروخته شد که بعد از 2 سال با 26 درصد زیان از اصل سرمایه به 7418 تومان معامله می‌شود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما