شناسهٔ خبر: 56360086 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

توجه به سلامت روان کادر بهداشت و درمان در شرایط کرونا ضروری‌ست

سرپرست گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به برنامه ارتقای سلامت روانی اجتماعی کادر بهداشت و درمان در شرایط کووید ـ 19، گفت: شیوع بیماری کرونا باعث بروز مشکلات سلامت روان زیادی مانند اضطراب و افسردگی در پزشکان، پرستاران و کارکنان خدماتی درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، راحله علیرضایی گفت: شیوع بیماری کرونا باعث بروز مشکلات سلامت روان زیادی مانند اضطراب و افسردگی در پزشکان، پرستاران و کارکنان خدماتی درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شده است.

سرپرست گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد بیان کرد: اضطراب‌های درمان نشده، عملکرد و رضایت شغلی را تحت تاثیر قرار داده و می‌تواند منجر به غیبت‌های طولانی و زیاد و شکل‌گیری فرسودگی شغلی میان کادر درمان شود.

علیرضایی اظهار کرد: برنامه ارتقای سلامت روانی اجتماعی کادر بهداشت و درمان در شرایط کووید ـ ۱۹ از سوی وزارت بهداشت با مشارکت معاونت‌های بهداشت و درمان، اعضای هیئت علمی، گروه‌های روان‌پزشکی و روان‌شناسی، پرستاری و مددکاری اجتماعی تهیه و جهت ارائه خدمت به گروه مذکور ابلاغ شده است.

وی مطرح کرد: ارزیابی اولیه سلامت روان را می‌توان به ۲ روش خودارزیابی از طریق تکمیل پرسش‌نامه خودارزیابی روان‌شناختی در سامانه وزارت بهداشت یا مراجعه حضوری به روان‌شناسان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت یا بیمارستان‌ها انجام داد.

سرپرست گروه سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد خاطرنشان کرد: شیوه ارزیابی هر ۲ روش به کادر بهداشت و درمان معرفی می‌شود و انتخاب بین این ۲ روش به ترجیح شخصی هر فرد بستگی دارد.

علیرضایی با اشاره به اینکه افراد می‌توانند با انتخاب خود از خدمات تخصصی بخش‌های بهداشت و درمان یا بخش خصوصی استفاده کنند، اضافه کرد: درمان‌های غیردارویی یا روان‌شناختی توسط روان‌شناس بیمارستان یا مراکز خدمات جامع سلامت انجام و در صورت نیاز به مداخلات اجتماعی، توسط مددکار اجتماعی راهنمایی و پیگیری لازم انجام می‌شود.

وی در پایان از گروه‌های هدف جهت شرکت در برنامه ارتقای سلامت روانی اجتماعی کادر بهداشت و درمان دعوت به عمل آورد.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۸

نظر شما