شناسهٔ خبر: 56360070 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۰ بقعه خراسان شمالی میزبان زائران پیاده امام رضا(ع) است

بجنورد- ایرنا- معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۱۰ بقعه متبرکه استان در مسیر از زائران و هیات های پیاده امام رضا (ع) میزبانی می کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام علی اکبر صفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد از بقاع متبرکه در مسیر زائران و هیات های پیاده حرم مطهر امام رضا(ع) قرار دارند و از این عاشقان دلداده میزبانی می کنند.

وی افزود: سه هزار وعده غذای گرم نیز به ارزش هر وعده ۴۰ هزار تومان در دهه پایانی ماه صفر بین زائران پیاده به مشهد مقدس توزیع شد و این روال در روز شهادت امام رضا(ع) نیز ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی در ادامه بیان کرد: در طرح قدم های آسمانی تا امام مهربانی که از اربعین حسینی تا شهادت امام رضا(ع) نیز اجرا شد، هشت موکب برای خدمات به زائران پیاده به سمت حرم مطهر امام هشتم دایر شد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه خراسان شمالی در مسیر زائران پیاده امام رضا (ع) قرار دارد این استان هر ساله میزبان زائران آن حضرت است و ایستگاه های بین راهی نیز در شهرستان های مانه و سملقان، بجنورد، شیروان و فاروج به صورت ثابت و سیار برای پذیرایی از زائران در طول مسیر برنامه ریزی شد.

به گزارش ایرنا، ۱۰۰ هیات مذهبی استان همزمان با روز اربعین در قالب کاروان‌های پیاده عازم مشهد مقدس شدند.

در میان نقل قول های گوناگون درباره روز، ماه و سال شهادت امام رضا(ع) مشهورتر آن است که آن حضرت در روز جمعه آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری قمری به شهادت رسیده است.

این استان با ۸۶۳ هزار نفر جمعیت که ۴۴ در صد از آنان در روستاها سکونت دارند.

نظر شما