شناسهٔ خبر: 56359973 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

ابراهیمی:

رکوردهای دختران دوومیدانی‌کار از پسران بهتر بود

مربی دوومیدانی زنان گفت: در چند سال اخیر رکوردهای دختران دوومیدانی کار از پسران بهتر بوده و عملکرد خوبی داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، لیلا ابراهیمی درباره عملکرد دوومیدانی‌کاران در چند سال اخیر، اظهار کرد: دختران در رده‌های پایه تلاش خوبی داشتند که موجب شد در برخی مسابقات نیز نتایج قابل قبولی داشته باشند و رکوردهای خوبی را نیز ثبت کنند و در مجموع فعالیت آنها مثبت و رو به جلو است.

وی یادآور شد: دختران نتوانستند به دلیل مشکلات سفر به مسابقات جهانی کلمبیا اعزام شوند؛ اما در کل رکوردهای خوبی از خود به جای گذاشتند زیرا تمرینات متمرکزی داشتند و مربیان آنها هم به طور منسجم کار کردند.

مربی دوومیدانی زنان با اشاره به اینکه دختران بیشتری را می‌توانستند به بازی‌های کشورهای اسلامی اعزام کنند، گفت: زیرا ترتیب تیم‌ها در این بازی ها مشخص بود. پس از چند سال کرونا این بازی‌ها برگزار شد و شرکت کنندگان زیاد بودند و می‌خواستند رقابت‌های خوبی را به اجرا بگذارند. به فدراسیون پیشنهاد دادم تا دختران جوان‌تر را راهی این بازی‌ها کنند تا تجربه بدست بیاورند. این دختران در سن کم رکوردهای خوبی به جا گذاشتند.

وی اضافه کرد: مردان نیز در این بازی‌ها عملکرد چشم‌گیری نداشتند و قطعا دختران می‌توانستند در بازی‌های اسلامی عملکرد خوبی داشته باشند. پریچهر شاهی چند بار رکورد شخصی را در شرایط مختلف جا به جا کرد و حضور چنین ورزشکارانی می‌تواند به آینده دوومیدانی زنان کمک کند.

مربی دوومیدانی یادآور شد: فرزانه فصیحی برنامه مشخصی داشت و هدفمند در این بازی‌ها حضور یافت و به مدال نقره رسید. همچنین مشخص بود که تکتم دستاربندان در این بازی‌ها به مدال نمی‌رسید، زیرا رقبای او در دوی استقامت قدرتمند هستند. مهسا میرزاطبیبی و دستاربندان براساس رنکینگ جهانی انتخاب شدند.

وی گفت: در هر صورت تعداد نمایندگان دوومیدانی‌کار بانوی کشورمان در بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه کم بود و می‌توانستند تعداد بیشتری را اعزام کنند. می‌دانستیم که در بخش بانوان زیاد مدال نمی‌گیریم؛ اما در هر صورت برای کسب تجربه خوب بود. امیدوارم برای اعزام بانوان به بازی‌های آسیایی برنامه منسجم‌تر و هدفمندتر باشیم. با وجود کرونا رکوردهای بانوان ارتقا یافته و عملکرد زنان بهتر از مردان بود.

مسابقات دوومیدانی بازی‌های کشورهای اسلامی از ۱۷ تا ۲۱ مرداد در قونیه ترکیه برگزار شد. ایران در این دوره از مسابقات ۱۶ ورزشکار داشت که عملکرد قابل قبولی نداشتند.

تیم ایران در این رویداد فقط دو مدال بدست آورد؛ فرزانه فصیحی در ۱۰۰ متر به مدال نقره رسید و علی فتحی‌گنجی در پرتاب نیزه برنز گرفت اما افرادی مثل احسان حدادی و حسن تفتیان که امیدهای اصلی فدراسیون برای مدال طلا بودند، دستاوردی نداشتند و هر دو در ماده‌های خود پنجم شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما