شناسهٔ خبر: 56359959 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

هوای مازندران گرم می‌شود

ساری - ایرنا - هواشناسی مازندران از افزایش تدریجی دمای هوای این استان از فردا سه‌شنبه تا پایان هفته جاری خبر داد و پیش‌‍بینی کرد که این افزایش دما بویژه در روزهای منتهی به آخر هفته محسوس‌تر خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه جدید که با بارش باران و کاهش محسوس دما همراه بود، پیش‌بینی کرد که با خروج این سامانه از اواخر وقت امروز، جو پایداری در استان حاکم خواهد شد و دمای هوا نیز بتدریج روند افزایشی را در پیش خواهد گرفت.

سامانه جدید بارشی که از اواخر وقت روز شنبه وارد مازندران شد و تا پایان امرو دوشنبه فعال خواهد بود علاوه بر بارندگی، با کاهش محسوس دما نیز همراه است بگونه‌ای که دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه‌ای در روز دوشنبه در مقایسه با روز شنبه با ۴ تا هفت درجه کاهش بین ۲۲ تا ۲۸ و در مناطق کوهستانی نیز با هفت تا ۱۰ درجه کاهش بین ۱۵ تا ۲۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود.

طبق پیش‌بینی هواشناسی، با استقرار سامانه پایدار جوی، آسمان مازندران از فردا تا پایان هفته صاف و آفتابی و با افزایش تدریجی دما همراه است بگونه‌ای که دمای هوای این استان طی روزهای سه‌شنبه تا جمعه با ۴ درجه افزایش در مقایسه با روز دوشنبه، به ۲۶ تا ۳۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر افزایش می‌یابد.

هواشناسی شرایط جوی امروز مازندران را براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، ابری، در ارتفاعات مه آلود، همراه با بارندگی و وزش باد و از اواخر روز با کاهش ناپایداری با بیشینه دما در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۲۲ تا ۲۸ و در ارتفاعات نیز بین ۱۵ تا ۲۲ درجه سلسیوس پیش‌بینی کرد.

آسمان مازندران از روز سه‌شنبه تا پایان هفته جاری صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی شده است. میانگین دمای هوا نیز در طی این مدت در مناطق ساحلی و جلگه‌ای بین ۲۶ تا ۳۲ و در ارتفاعات نیز بین ۱۸ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد  بالای صفر پیش‌بینی شده است.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرم‌ترین ساعت به ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته حدود ۲ درجه افزایش نشان می‌دهد.

وضعیت دریای خزر نیز برای امروز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

نظر شما