شناسهٔ خبر: 56359942 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

جهانِ گرم تر؛ تشدید نارسایی قلبی بیشتر

یک مطالعه جدید نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی می تواند برای مبتلایان به نارسایی قلبی دردسر ایجاد کند.

صاحب‌خبر - شفاآنلاین>سلامت> یک مطالعه جدید نشان می دهد که تغییرات آب و هوایی می تواند برای مبتلایان به نارسایی قلبی دردسر ایجاد کند.

  به گزارش شفاآنلاین: به گفته محققان، زمانی که درجه حرارت در فرانسه در تابستان ۲۰۱۹ افزایش یافت، موج گرما موجب وخامت حال بیماران نارسایی قلبی شد.

این مطالعه نشان داد که گرمای هوا با کاهش وزن مرتبط است که نارسایی قلبی را بدتر می‌کند.

دکتر «فرانسوا روبیل»، سرپرست بخش مراقبت‌های ویژه در بیمارستان دانشگاه مونپلیه فرانسه، می‌گوید: «کاهش وزنی که ما در افراد مبتلا به نارسایی قلبی مشاهده کردیم ممکن است منجر به کاهش فشار خون، به ویژه در هنگام ایستادن، و نارسایی کلیوی شود و به طور بالقوه تهدید کننده جان است. با پیش بینی افزایش دما برای آینده، پزشکان باید آماده باشند تا در صورت کاهش وزن، دوز داروهای دیورتیک (ادرار آور) را کاهش دهند.»

محققان این فرضیه را مطرح کردند که موج گرما بر مصرف مایعات در بیماران نارسایی قلبی تأثیر می‌گذارد.

روبیل توضیح داد: «وقتی افراد سالم در هوای گرم مایعات بیشتری می‌نوشند، بدن به طور خودکار دفع ادرار را تنظیم می‌کند.»

در نارسایی قلبی، قلب بیمار آنطور که باید خون را در سراسر بدن پمپاژ نمی‌کند. این مسئله می‌تواند باعث تنگی نفس و تجمع مایع در ریه‌ها، پاها و شکم شود.

پزشکان بابد بر افزایش وزن بیماران نظارت داشته باشند زیرا ممکن است نشان دهنده احتقان باشد و ممکن است نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشند.

برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، دیورتیک‌ها برای افزایش دفع ادرار تجویز می‌شود که می‌تواند به رفع علائم تنگی نفس و تورم کمک کند. اگر دچار تنگی نفس، تورم یا افزایش وزن ناگهانی شدند، ممکن است به آنها گفته شود که دوز دیورتیک خود را افزایش دهند.

نظر شما