شناسهٔ خبر: 56359674 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

پارسینه گزارش می‌دهد؛

بخشنامه مهم گمرک برای تعیین تکلیف اظهارنامه‌های صادراتی در جریان+سند

پارسینه

بخشنامه فوق‌الده مهم گمرک ایران برای تعیین تکلیف اظهارنامه‌های صادراتی در جریان ابلاغ شد. در این راستا، مقرر شد به منظور جلوگیری از تخلفات احتمالی، در زمان انجام تشریفات صدور کالا به تاریخ کوتاژ اظهارنامه صادراتی کالای اظهاری و نرخ برابری ارز دقت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارسینه، بخشنامه گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص تعیین تکلیف اظهارنامه‌های صادراتی در جریان طی نامه شماره ۱۴۰۱/۹۳۳۲۴۱ توسط مدیرکل دفتر صادرات گمرک جمهوری اسلامی ایران ابلاغ شد.

در این بخشنامه که خطاب به کلیه واحد‌های ستادی و گمرکات اجرایی صادر شده، آمده است: «پیرو بخشنامه‌های منتهی به شماره ۹۵۴ و۹۸/۱۳۶مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۲ در ارتباط با تعیین تکلیف اظهارنامه‌های صادراتی در جریان، با توجه به اهمیت موضوع، ضمن تأکید بر اجرای دقت بخشنامه‌های مربوطه، با عنایت به نامه محرمانه مشاور رئیس کل و سرپرست دفتر مرکزی حراست و امور انتظامی در ارتباط با اظهارنامه‌های صادراتی باز» در برخی از گمرکات اجرایی، شایسته است ترتیبی اتخاذ نمایند:

۱. در انجام تشریفات گمرکی کالا‌های صادراتی اظهار شده دقت گردد کلیه مراحل تشریفات صدور کالا تا اتمام مراحل درب خروج و اعلام وصول بیجک‌ها و اعلام وصول نهایی پروانه (حسب مورد) انجام و پیگیری شود.

۲- در راستای جلوگیری از تخلفات احتمالی، در زمان انجام تشریفات صدور کالا به تاریخ کوتاژ اظهارنامه صادراتی کالای اظهاری و نرخ برابری ارز دقت گردد.

۳. وفق بند ۲ بخشنامه صدرالاشاره و در اجرای بند ۲ صورتجلسه دومین کمیته راهبری انتخاب مسیر اظهارنامه در تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۱
اطلاعات صاحبان کالا (نام صادرکننده/ شناسه ملی) که اظهارنامه‌های صادراتی رها شده در مسیر فرمز دارند به این دفتر ارسال تا متعاقبا  اقدام لازم جهت هدایت اظهارنامه‌های بعدی ایشان به مسیر قرمز صورت پذیرد.

بدیهی است مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه بر عهده بالاترین مقام اجرایی آن گمرک خواهد بود.»

نظر شما