شناسهٔ خبر: 56359648 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

تاکید امیر قطر و صدراعظم آلمان بر تلاش برای دستیابی به توافق با ایران

ایرنا

امیر قطر و صدر اعظم آلمان بر اهمیت حمایت از تلاش ها برای دستیابی به توافقی با جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مذاکرات رفع تحریم ها در وین تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدر اعظم آلمان گفت که با اولاف شولتس صدر اعظم آلمان درخصوص مسائل منطقه ای و بین المللی گفت وگو و ‌بر حل مشکلات از طریق گفت وگو و دیپلماسی تاکید کردیم.

امیر قطر  افزود: با صدر اعظم آلمان درخصوص اهمیت حمایت از تلاش ها برای رسیدن به توافقی با ایران درخصوص برنامه هسته ای این کشور توافق نظر کردیم و دستیابی به توافقی با ایران به امنیت و ثبات در منطقه کمک خواهد کرد.

وی همچنین درباره بحران جهانی انرژی گفت که به منظور برآورده کردن نیاز جهانی، کشور قطر از سال ها پیش برای توسعه میدان گازی شمال برنامه ریزی می کند.

امیر قطر همچنین خاطر نشان کرد که کشورش به همراه آلمان بر اهمیت حمایت از روند سیاسی در لیبی و رسیدن به توافق برای برگزاری انتخابات در این کشور بر مبنای قانون اساسی تاکید دارند.

وی به اوضاع افغانستان نیز پرداخت وگفت که این کشور نیازمند یک خط مشی مشترک بین المللی برای ایجاد نقشه راه است.

اولاف شولتس روز یکشنبه در ابوظبی نیز از پیشرفت مذاکرات برای تولید و خرید گاز و گازوئیل در مذاکرات با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خبر داده بود.

وی با یادآوری سرمایه‌گذاری برلین در حوزه ایجاد زیرساخت‌ برای واردات گاز، ابراز امیدواری کرد که این زیرساخت‌ها تا سال آینده به مرحله بهره‌برداری برسند.

صدراعظم آلمان ابراز امیدواری کرد که افزایش تولید گاز مایع در جهان، بتواند کاهش عرضه ناشی از جنگ اوکراین را جبران کند.

پیش از این خبرگزاری فرانسه با اشاره به بحران انرژی در اروپا و به‌ویژه آلمان بعد از شروع جنگ اوکراین، هدف شولتس از سفر به کشورهای عرب حاشیه خلیج ‌فارس را تنوع بخشیدن به منابع انرژی این کشور عنوان کرد.

نظر شما