شناسهٔ خبر: 56359635 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وضعیت آشفته حریفان ایران در آستانه جام جهانی

سه رقیب ایران در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ شرایط مناسبی ندارند.

صاحب‌خبر -

در حالی که ۵۵ روز مانده به آغاز جام جهانی قطر، پیروزی تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار دوستانه مقابل تیم ملی اروگوئه باعث ترس و وحشت سه رقیب دیگر ایران در جام جهانی شد. بسیاری از رسانه‌های خارجی از تاثیر فوری کارلوس کی روش در تیم ملی متعجب شدند و به خصوص انگلیسی‌ها حالا ایران را یک رقیب جدی در جام جهانی میبینند و از تیم ملی ما واهمه دارند. این در حالی است که پس از قرعه کشی جام جهانی، انگلیسی‌ها از برخورد با ایران در گروهشان خوشحال بودند و تیم ملی را یک حریف دست و پا بسته می‌دانستند.

این واهمه در حالی به وجود آمده است که تیم ملی انگلیس این روزه‌ها شرایط خوبی ندارد و در فیفادی اخیر، ابتدا با چهار گل مغلوب تیم ملی مجارستان شد و سپس با یک گل مقابل ایتالیا شکست خورد تا از سطح A لیگ ملت‌های اروپا، به یک سطح پایین‌تر سقوط کنند. سه شیر‌ها امشب در آخرین دیدارشان در لیگ ملت‌های اروپا به مصاف آلمان می‌روند، اما در این گروه پس از مجارستان، ایتالیا و آلمان در رتبه چهارم جای دارند و سقوطشان به سطح پایین‌تر قطعی شده. این نتایج باعث شده تا جایگاه گرت ساوتگیت در آستانه جام جهانی به خطر بیفتد و اگر آن‌ها بازی امشب را هم ببازند بعید نیست که سرنوشت اسکوچیچ، گربیان ساوت گیت را هم بگیرد و در آستانه جام جهانی اخراج شود.

تیم ملی ولز دیگر حریف ایران در جام جهانی هم دیشب با یک گل مغلوب مهمانش لهستان شد تا این تیم هم مانند انگلیس در گروهش در سطح A لیگ ملت‌ها پس از هلند، بلژیک و لهستان چهارم شود و به سطح پایین‌تر سقوط کند. اژدهایان اروپا فقط یک امتیاز در گروهشان کسب کردند و به نظر می‌رسد این تیم هم در آستانه جام جهانی خیلی روی فرم نباشد.

تیم ملی آمریکا دیگر حریف ایران در جام جهانی هم به نظر می‌رسد، پیش از جام جهانی فقط برای شکست ایران برنامه ریزی کرده است و هر دو دیدار تدارکاتی اش در فیفادی اخیر را با تیم‌های آسیایی برنامه ریزی کرده است تا بازی با ایران را شبیه سازی کنند. آن‌ها جمعه مقابل تیم ملی ژاپن با دو گل شکست خوردند و فردا شب هم به مصاف تیم ملی عربستان می‌روند. شکست مقابل ژاپن شک و تردید‌ها را نسبت به قدرت تیم ملی آمریکا را با ستارگانی مانند سرجینیو دست، وستون مک کنی و کریستین پولیشیچ زیاد کرد و به خصوص رسانه‌های انگلیسی متوجه شدند آمریکا برخلاف ایران نمی‌تواند خیلی رقیب سرسختی برایشان باشد.

با توجه به اوضاع آشفته هر سه حریف ایران در جام جهانی و شرایط خوبی که تیم ملی ما پس از بازگشت کارلوس کی روش پیدا کرده، شاید بتوان برای نخستین صعود از دور گروهی در جام جهانی در قطر امیدوار ماند. البته برای آنالیز بهتر از شرایط تیم کی روش، باید تا فردا و دیدار تدارکاتی تیم ملی مقابل یاران سادیو مانه در تیم ملی سنگال صبر کرد و دید ملی پوشان می‌توانند عملکرد خوب خود در دیدار مقابل اروگوئه را باز هم تکرار کنند یا خیر؟

نظر شما