شناسهٔ خبر: 56359625 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

زارع:

بانک‌ها در پرداخت تسهیلات حوزه مسکن همکاری نمی‌کنند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس حمایت از ساخت مسکن را حمایت از اشتغالزایی دانست و گفت: وزارت راه نباید نسبت به عدم همکاری بانک ها در زمینه تولید مسکن منفعل عمل کند.

صاحب‌خبر -

رحیم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، در رابطه با قانون جهش تولید مسکن گفت: مجلس برای ساماندهی بازار مسکن،  قانون جهش تولید مسکن و قانون مالیات بر خانه های خالی را به عنوان دو گام بسیار مهم تدوین و تصویب کردند. قانون جهش تولید مسکن یکی از قوانین خوب بوده که به دو بعد تامین منابع مالی و تامین زمین برای ساخت مسکن و جبران کمبود عرضه واحدهای مسکونی توجه کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه در حال حاضر از حدود 9 میلیون خانوار مستاجر هستند، افزود : در قانون جهش تولید مسکن مقرر شده تا بانک‌ها 20 درصد از منابع تسهیلاتی خودشان را به حوزه مسکن اختصاص دهند. این میزان در سال 1399 تنها 7 درصد بوده که با تلاش در دو سال اخیر به 20 درصد افزایش پیدا کرده است اما متاسفانه بانک‌ها توجه کافی به حوزه مسکن نداشته و همکاری لازم را نکردند، در حالی که مسکن پیشران اقتصاد کشور بوده و بیش از 130 شغل به آن مربوط بوده وافزایش مسکن سازی رونق می‌گیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حمایت از ساخت مسکن حمایت از اشتغال است، تاکید کرد: وزارت راه نباید نسبت به عدم همکاری بانک ها منفعل عمل کند.تامین منابع مالی برای ساخت مسکن یکی از موضوعات بسیار مهم و چالش اصلی اجرای قانون جهش تولید مسکن است لذا دولت باید با جدیت پای کار باشد. ضمن اینکه در قانون جهش تولید مسکن نیز ضمانت اجرایی مناسبی پیش بینی شده تا در صورت عدم همکاری بانک‌ها با جریمه از سوی دولت مواجه شوند. /

پایان پیام

نظر شما