شناسهٔ خبر: 56359295 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

سرمایه‌گذاری 45 هزار میلیارد تومان در 27 مگا پروژه آذربایجان‌شرقی/ راه‌اندازی فاز نخست تولید آلومینیوم در استان

به گزارش آناج، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران  با بیان این که شهرک صنعتی سلیمی بزرگترین مرکز اشتغال در شمال غرب کشور است، اظهار کرد: با تکمیل فاز توسعه، ظرفیت این شهرک ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود ۷۰۰ واحد […]

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، صابر پرنیان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگاران  با بیان این که شهرک صنعتی سلیمی بزرگترین مرکز اشتغال در شمال غرب کشور است، اظهار کرد: با تکمیل فاز توسعه، ظرفیت این شهرک ۸۰ درصد افزایش خواهد یافت و پیش بینی می شود ۷۰۰ واحد صنعتی جدید در چند سال آینده به واحدهای صنعتی این منطقه افزوده شود.

وی افزود: یکی از مشکلات سرمایه گذاران برای تکمیل واحدهای تولیدی و افزایش تولید محصولات در این شهرک، کمبود زمین بود که در این زمینه مشکلات عدیده ای ایجاد می شد ولی اکنون با توسعه این شهرک امیدواریم مشکل تامین زمین صنعتی تا ۱۰ سال آینده رفع شود.

پرنیان با اشاره به اهمیت رفع مشکلات زیرساختی مانند تامین آب و برق پایدار در شهرک های صنعتی گفت: در ۲۷ مگاپروژه استان بیش از ۴۵ هزار میلیارد تومان در حال سرمایه گذاری است که امیدواریم با ایجاد بستر مناسب سرمایه گذاری موجبات رشد و توسعه استان فراهم شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در آذربایجان شرقی مشکل سرمایه گذار وجود ندارد، تاکید کرد: آذربایجان شرقی در ۹ ماه گذشته در زمینه میزان پروانه های صادر شده رتبه دوم، در واحدهای ایجادی رتبه سوم و در زمینه واحدهای صنعتی در حال احداث در رتبه نخست کشور قرار دارد.

وی ادامه داد: ۱۷۰ واحد صنعتی جدید در ۶ ماه گذشته با سرمایه گذاری پنج هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای سه هزار و ۵۰۰ نفر در داخل و خارج از شهرک های صنعتی افتتاح شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان این که در راه اندازی طرح های توسعه واحدهای صنعتی در جایگاه سوم کشور قرار داریم، گفت: در این زمینه با راه اندازی ۲۷۶ واحد صنعتی با چهار هزار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری برای سه هزار و ۳۰۰ نفر در ۱۰ ماه گذشته فرصت شغلی ایجاد شده است.

پرنیان گفت: بر اساس آخرین گزارشی که مرکز پایش اتاق بازرگانی ایران منتشر کرده آذربایجان شرقی جزو سه استان اول کشور در حوزه بهبود فضای کسب و کار معرفی شده است.

وی ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های مسئولان دستگاه قضایی و همکاران بازرسی کل استان از حمایت از تولید و رفع مشکلات حقوقی و قضایی افزود: در شورای تامین استان و با حضور دستگاه های نظارتی در طول ۶ ماه گذشته رسوب کالا، مواد اولیه و ماشین آلات را در گمرکات به حداقل ممکن رسانده ایم.

فاز نخست تولید آلومینیوم در اوایل سال آینده راه‌اندازی می‌شود

وی ادامه داد: فعال سازی معادن استان در دستور کار قرار گرفته است در این زمینه اختیارات شورای معادن به فرمانداران شهرستان ها محول شده و در هر شهرستان، جلسات کمیته معادن به صورت مرتب تشکیل می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: سال گذشته در حوزه معدن حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی اخذ شده بود و در پنج ماه گذشته هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اخذ شده این موضوع نشان می دهد توقعات از حوزه معدن در استان افزایش یافته است.

پرنیان گفت: نفلین سینیت سراب در حجم بسیار بالایی در استان وجود دارد و این ماده یک محصول استراتژیک است در حال حاضر قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مجری این پروژه در حال فعالیت است و طبق گزارش اعلام شده در اوایل سال آینده فاز نخست تولید آلومینیوم راه اندازی می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: پیگیر ایجاد شهرک پایین دستی آلومینیوم هستیم که در حوزه مس نیز این موارد را دنبال می کنیم بنا بر این اگر بتوانیم این دو پروژه مهم را در استان نهادنیه کنیم اقتصاد استان متحول می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما