شناسهٔ خبر: 56359210 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیرکل ارزیابی عملکرد وزارت آموزش و پرورش:

دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران مدارس اصلاح می شود

سنندج- ایرنا- مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای دستورالعمل انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، گفت: به عنوان یک رویکرد جدید، شیوه نامه مربوطه اصلاح و به دنبال آن هستیم که مدیریت مدرسه به مدیریت کارآمد تبدیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان،  سید مجتبی هاشمی در نشست شورای معاونین آموزش و پرورش کردستان  در سنندج افزود: مدیریت آموزش و پرورش استان در راستای کیفیت بخشی می تواند ارزیابی عملکرد مدیران را از هم اکنون شروع کند.  

وی اولویت آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین و عملیاتی کردن منویات رهبر معظم انقلاب عنوان و توصیه کرد که کیفیت بخشی به مدارس دولتی در دستور کار قرار گرفته و با انسجام درونی، استان ها بتوانند در این راستا نقش آفرین باشند و عدالت آموزشی با رویکرد جدید راهبری شود که خوشبختانه کردستان در این خصوص از ظرفیت خوبی برخوردار است.

وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های صورت گرفته از وضعیت استان، کردستان در اجرای برنامه ها، جزو استان‌های برتر است که در شرایط فعلی، عملکرد مطلوبی دارد، تصریح کرد: با مدیریت مجموعه، این فرایندها دنبال و تا تثبیت مناسب و دقیق پیگیری شود.  

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در ادامه سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات فرهنگیان، با اشاره به مشکلات پیش آمده بر اثر شیوع کرونا گفت: با وجود تعطیلی مدارس، آموزش هیچگاه تعطیل نشد و با جایگزین کردن روش های آموزشی و استفاده از قابلیت های فضای مجازی و بهره گیری از تجارب، سامانه شاد راه اندازی و با مجاهدت علمی معلمان و کار جهادی آنان، فرایند یاددهی و یادگیری تداوم پیدا کرد.  

هاشمی رویکرد آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید را بازگشایی مدارس و آموزش حضوری دانست و با اشاره به فعالیت دو ماهه حضوری مدارس در بهار سال جاری گفت : آماده سازی افکار عمومی و جلب مشارکت اولیا و دستگاه های مختلف، شرایط خوبی را برای بازگشایی مدارس فراهم و بازگشایی مدارس، بزرگترین عملیات فرهنگی کشور است.  

وی با اشاره به جمعیت بیش از ۱۶ میلیونی دانش آموزان کشور، گفت: آینده کشور و نظام اسلامی در دستان نسل جوان و دانش آموز خواهد بود و اگر آموزش و پرورش محور اصلی باشد و همه کمک کنند، تربیت درست اتفاق خواهد افتاد.  

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت هم چنین به سیاست های وزارت آموزش و پرورش و تلاش های وزیر محترم و تغییر نگرش های صورت گرفته اشاره و تصریح کرد: با حضور نیروی جوان، با انگیزه و انقلابی باید بتوانیم آموزش و پرورش را اداره و با بهره گیری از روش های نوین، مشکلات و چالش ها را بر طرف نماییم.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان نیز در این نشست با تبریک سال تحصیلی جدید و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام و رزمندگان اسلام و هفته دفاع مقدس، امنیت و آرامش جامعه را مرهون خون پاک شهیدان دانست و گفت: همه ما مدیون جانفشانی و از خودگذشتگی شهدا هستیم.  

وی با تشکر از ناظر معین استان و نماینده وزیر در بازگشایی مدارس، ارزیابی ناظران وزارتی از برگزاری برنامه های بازگشایی را مثبت و عملکرد استان را در اجرای برنامه های پروژه مهر رضایت بخش دانست و از اهتمام مسئولان و دست اندرکاران پروژه مهر استان و شهرستان ها و مناطق و مدارس تقدیر کرد.  

وی با بیان اینکه خوشبختانه کردستان در شاخص های پروژه مهر جزو استان‌های برتر کشوری است، این موفقیت را نتیجه همدلی و همراهی مجموعه همکاران عنوان کرد و گفت: در اجرای سیاست های وزارتی، برای هر شهرستان، ناظر معین انتخاب شده تا اقدامات و وضعیت مناطق را رصد کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش کردستان بر تداوم برنامه های نظارتی به منظور پیگیری مسائل و مشکلات تاکید کرد و گفت: باید مراقبت های لازم صورت گیرد تا مشکلات دامن گیر آموزش و پرورش و فرهنگیان نشود.  

در ابتدای این نشست طیب سالاروندیان معاون آموزش متوسطه استان گزارشی از روند اجرای پروژه مهر، تشکیل و فعالیت کارگروه های هشتگانه، فعالیت های انجام شده در راستای نظارت و ارزیابی فعالیت های ستاد ثبت نام و روند پروژه مهر، ثبت سفارش کتاب های درسی دانش آموزان، خود ارزیابی از طریق سامانه ltms، برنامه های نمادین، پروژه های تحویلی، وضعیت ثبت نام و هم چنین چالش ها و موانع ارائه کرد.  

هم چنین در این نشست مسئولان کارگروه های پروژه مهر و اعضای شورای معاونین استان، گزارش اقدامات حوزه مربوطه، چالش ها و موانع پیش روی را مطرح کردند.

نظر شما