شناسهٔ خبر: 56359100 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

کاشان به استقبال مهر رفت

بعد از دو سال آموزش غیرحضوری مدارس بازگشایی شده است و تمام ارگان‌های ذی‌ربط به دنبال رفع معضلات هستند تا دانش‌آموزان با خیال آسوده به مدرسه بروند، در این بین مدیریت شهری نیز وظایفی بر عهده دارد و در تلاش است تا زیرساخت‌های لازم برای تسهیل تردد دانش‌آموزان فراهم شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، آموزش بی‌تردید در رشد و تعالی زندگی فردی و اجتماعی انسان، دگرگون کردن آدمی و تحول حیات او جایگاه والایی دارد. آموزش می‌تواند نیروی محرکه سراسر زندگی انسان باشد و گنجینه‌های درونی انسان که امانت‌های الهی است را به شکوفایی برساند. نقش آموزش در زندگی انسان بر هیچکس پوشیده نیست، از این‌رو باید تمام اقشار جامعه در دستیابی به رشد و تعالی، به طور یکسان از این عدالت برخوردار شوند.

امسال طبق تصمیم ستاد کرونا و وزارت آموزش‌وپرورش در سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۱ کلاس‌های درس مدارس در تمام مقاطع تحصیلی به صورت حضوری برگزار خواهد شد و دانش‌آموزان باید با رعایت فاصله اجتماعی و اصول بهداشتی بر سر کلاس‌های درس حاضر شوند. همچنین معلمان با وجود تمام سختی‌ها، رسالت خود را به خوبی انجام می‌دهند، اما دو سال اخیر با توجه به مجازی شدن آموزش‌ها در شرایط کرونایی کاستی‌های بسیاری در سیستم آموزشی وجود دارد که امید است با حضوری شدن مدارس سطح کیفی آموزش دانش‌آموزان ارتقا یابد، لذا محتوای آموزشی باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد، افزایش کیفیت آموزش‌ها، برگزاری حضوری کلاس‌های درس در مدارس، از جمله امور مهمی است که باید به آن تاکید شود.

والدین دغدغه آموزش فرزندان خود و عدالت آموزشی را دارند، لذا عدالت‌محوری باید رویکرد اصلی دولت و مدیریت شهری باشد؛ عدالت تنها به نحوه آموزش بازنمی‌گردد و برای دانش‌آموزان و دانشجویان فضای شهر در اولین روزهای مهرماه حائز اهمیت است، در این راستا پاکسازی و رفت و روب معابر منتهی به مراکز آموزشی، لایروبی انهار، جمع‌آوری خاک و نخاله از سطح معابر و مدارس بخشی از اقدامات مدیریت شهری در این ایام به‌شمار می‌رود و زیرساخت‌های حمل‌ونقلی مورد نیاز برای تردد دانش‌آموزان و دانشجویان نیز فراهم شده است تا آنها با خاطری آسوده راهی مدارس و مراکز آموزشی شوند.

همچنین والدین دغدغه سرویس رفت‌آمد فرزندان خود را دارند، زیرا سال‌های گذشته با مشکلاتی در این خصوص مواجه بوده‌اند و همچنان این مشکلات ادامه دارد و می‌طلبد تا مسئولان شهری به این امر توجه و مشکلات موجود در این راستا را رفع کنند.

توجه مدیریت شهری کاشان به رفع دغدغه خانواده در خصوص سرویس مدارس

علی هاشمی‌طاهری، رئیس شورای اسلامی شهر کاشان در خصوص تعرفه سرویس مدارس و تلاش مدیریت شهری برای رفع معضلات این حوزه به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: خانواده‌های کاشانی در سال تحصیلی جدید با اطمینان از رفت‌وآمد فرزندان خود و فارغ از هر گونه دغدغه‌ای برای سرویس مدارس اقدام کردند.

وی ادامه می‌دهد: اداره آموزش و پرورش با همکاری فرمانداری قیمت مصوب سرویس مدارس را کارشناسی کردند و قیمت نهایی را به شورای اسلامی شهر اطلاع دادند.

وی با بیان اینکه خانواده‌های کاشانی نگران هزینه رفت‌وآمد فرزندان خود و سرویس مدارس نباشند، می‌افزاید: این قیمت مصوب آموزش و پرورش و کارشناسی شده است و هیچ‌گونه تغییرات و نابرابری قیمتی وجود ندارد و عدالت در این زمینه رعایت شده است تا رضایت خاطر شهروندان فراهم شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کاشان تصریح می‌کند: سرویس‌های مدارس از امسال به طور کامل با نظارت اداره آموزش و پرورش و شهرداری بوده است و در سامانه مربوطه ثبت می‌شود تا دغدغه شهروندان در خصوص هزینه‌ها و سایر مباحث موجود رفع شود.

وی اضافه می‌کند: آسفالت معابر، استفاده از المان‌های مربوطه، رنگ‌آمیزی گذرگاه‌های عابرپیاده، هرس درختان به‌منظور افزایش دید، رفیوژهای میانی و نوسازی تابلوهای ترافیکی از جمله اقداماتی است که شهرداری برای این ایام انجام داده است.

هاشمی‌طاهری در خصوص ترافیک شهری در روزهای ابتدایی مهرماه، خاطرنشان کرد: لازم است مدیریت شهری با بازگشایی مدارس پس از دو سال تعطیلی برنامه‌ریزی دقیقی جهت کنترل ترافیک و ارتقای سطح کیفی حمل‌ونقل شهری در این ایام داشته باشد.

عدالت محوری در چیدمان معلم

حسین باغشیخی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان در خصوص می‌گوید: درخواست و مطالبه مردم مناطق کم‌برخوردار از اداره آموزش و پرورش این است که در آغاز سال تحصیلی در چیدمان معلمان، عدالت آموزشی در مدارس محل زندگی آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه می‌دهد: هر چند کمبود نیروی آموزشی در اداره آموزش و پرورش این شهرستان مانند نقاط دیگر کشور مشهود است و این اداره در سال جاری با تعدیل نیروهای باسابقه و بازنشستگی معلمان مواجه بوده، اما رعایت عدالت آموزشی مطالبه بحق مردم مناطق کم‌برخوردار است و باید به این مهم اهتمام ویژه شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کاشان تاکید می‌کند: مطالبه مردم مناطق کم‌برخوردار در چیدمان نیروهای آموزشی به ویژه معلمان در راستای تحقق عدالت آموزشی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تصریح می‌کند: عدالت آموزشی موجب رضایت آموزشی و ارتقای آموزش شهروندی در بخش‌های مختلف و افزایش کیفیت فضاهای فرهنگی شهر خواهد شد و در این صورت استعداد تمام مناطق نیز کشف می‌شود.

کاشان آماده آغاز سال تحصیلی جدید

علی‌محمد بارفروش، رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان با اشاره به آمادگی کاشان برای بازگشایی سال تحصیلی جدید به خبرنگار ایمنا، می‌گوید: در آخرین روزهای تابستان و در آستانه فصل پاییز، تمام عوامل مدارس کاشان مشغول آماده کردن مدارس برای بازگشایی در سال تحصیلی جدید هستند.

وی با اشاره به اینکه ۳۸۸ واحد آموزشی پذیرای دانش‌آموزان هستند، می‌افزاید: کتب درسی دانش‌آموزان نیز تحویل مدارس شده است و تا هفته اول مهرماه بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش کاشان تاکید می‌کند: در شهرستان کاشان با بیش از ۶۶ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی امسال بعد از حدود دو سال و نیم تعطیلی به خاطر شیوع ویروس کرونا، از اولین روز مهرماه دانش‌آموزان راهی مدارس شدند.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد مدارس کاشان توسط خیران کاشانی ساخته شده است، می‌گوید: آموزش و پرورش کاشان نیازمند ۵۰ مدرسه دیگر است که امیدواریم این امر توسط خیران محقق شود.

بارفروش با اشاره به اینکه ۲۷ درصد مدارس کاشان فرسوده است، تصریح می‌کند: خیران کاشانی با تمام ظرفیت خود وارد فعالیت مدرسه‌سازی شدند و بدون شک در کشور جزو پیشگامان هستند و کاشان در این زمینه الگوی خیران مدرسه‌ساز به شمار می‌رود.

وی تصریح می‌کند: در شرایط نامناسب اقتصادی اگر خیران نباشند، بهسازی و بازسازی مدارس با مشکل روبه‌رو می‌شود و خیران مدرسه‌ساز تحولات بزرگی را در تمام عرصه‌های جامعه بشری هر کشور رقم می‌زنند.

نظر شما