شناسهٔ خبر: 56359088 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

با هدف جریان سازی در حوزه زکات؛

همایش علمی، ترویجی و تکریمی زکات در استان زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: جشنواره علمی، ترویجی زکات به صورت ملی وبا حضور مسئولان کشوری واستانی ۷ مهرماه در زنجان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

روح اله صالحی مدیرکل و دبیر شورای زکات استان زنجان با ارائه گزارشی از فعالیت این نهاد به عنوان دبیرخانه شورای زکات استان، گفت: زکات به عنوان یک فریضه واجب الهی از اهمیت بالایی برخوردار است.

او  افزود: متولی جمع آوری وهزینه کرد زکات در کشور براساس اذن، ولی فقیه و قانون زکات دبیرخانه شورای زکات مستقر در کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان ادامه داد: با هدف جریان سازی فرهنگ خیر و احسان، آگاه سازی، اقناع سازی وشناخت تاثیر واجب الهی زکات در محرومیت زدایی و استفاده از ظرفیت‌های عظیم دینی، علمی، فرهنگی و هنری، جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات به صورت ملی و با حضور مسئولان کشوری و استانی ۷ مهرماه امسال  برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه تبیین نقش وجایگاه زکات در محرومیت زدایی یکی از اهداف جشنواره زکات است، افزود: تقدیر از مقالات و یافته‌های پژوهشی و تجلیل و تکریم فعالان عرصه زکات به منظور ترویج این فریضه واجب الهی از مهمترین مواردی است که در این برنامه پیش بینی شده است.

صالحی گفت: ترویج، توسعه و تعمیق فرهنگ پرداخت زکات و نهادینه سازی و تبیین اثر بخشی این فریضه واجب الهی در محرومیت زدایی وتوجه به نقش زکات در کاهش فقر وتوسعه عدالت اجتماعی، چگونگی تحقق زکات مولد، راهکار‌های تبدیل زکات به درآمد پایدار و رابطه زکات با سایر فرائض دینی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات است.

نظر شما