شناسهٔ خبر: 56359076 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۲۷۱ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم پودر گوشت از استان مرکزی صادر شد

اراک - ایرنا - سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲۷۱ هزار و ۶۳۰ کیلوگرم پودر گوشت امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی این استان به خارج از کشور صادر شد.

صاحب‌خبر -

دکتر«محمد فتاحی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: سال گذشته در همین بازه زمانی ۸۰ هزار کیلوگرم پودر گوشت از استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که امسال بیش از سه برابر افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ۱۲۱ هزار و ۹۵۶ قطعه آبزیان زینتی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور ترکیه، عراق، پاکستان، افغانستان و کویت صادر شده‌ است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۴۱۹ هزار کیلوگرم آلایش مرغی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون به کشور عراق صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۰ برابر افزایش یافته‌ است.

فتاحی افزود: ۳۱۳ هزار کیلوگرم تخم مرغ خوراکی از ابتدای سال جاری تاکنون با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به خارج از کشور صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: ۵۶۸ هزار و ۶۰۰ عدد تخم مرغ نطفه دار گوشتی نیز امسال به کشور عراق صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش یافته‌ است.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۵۰ تن خوراک و مکمل طیور نیز امسال به کشور عراق و ازبکستان صادر شد که صادرات این محصولات نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته‌ است.

فتاحی با بیان اینکه ۴۰۰ هزار کیلوگرم گوشت مرغ منجمد امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور عراق صادر شده است بیان کرد: صادرات این محصول در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: یک هزار و ۳۱۰ کیلوگرم عسل نیز امسال با نظارت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی به کشور عمان صادر شد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

نظر شما