شناسهٔ خبر: 56359062 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد ورزشکاران ساماندهی شده در کهگیلویه و بویراحمد ۱۰۰درصد افزایش یافت

گچساران- ایرنا- معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا در ۲ سال اخیر موجب کاهش ورزشکاران سازمان یافته در این استان شده بود افزود: در سالجاری ضریب سازماندهی نسبت به سال قبل ۱۰۰درصد افزایش نشان می دهد.

صاحب‌خبر -

بهمن خوبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا  با اشاره به اینکه هم اکنون ۲۴ هزار ورزشکار سازمان یافته در مناطق مختلف این استان وجود دارد تصریح کرد: ۴۶ درصد از ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان معادل ۱۱ هزار نفر را بانوان  تشکیل می دهند.

خوبی اظهار داشت: سرانه ورزشی این استان ۶۰ سانتیمر است که با تکمیل طرح های ورزشی نیمه‌تمام ورزشی ارتقا خواهد یافت.

معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۱۱۳ پروژه عمرانی ورزش در مناطق مختلف این استان در دست اجراست که تکمیل این طرح های ورزشی نقش مهمی در رشد و توسعه ورزش این استان خواهد داشت.

خوبی ادامه داد: هم اکنون طرح های ورزشی هتل ورزش و ورزشگاه ۱۵ هزار نفری  شهر یاسوج با محدودیت منابع مالی مواجه است و تکمیل این طرح ورزشی می تواند کمک بسیاری به ورزش استان کند.

وی با بیان اینکه هیات های ورزشی این استان نیاز به اعتبارات برای آمادگی ورزشکاران در حیطه قهرمانی و ملی دارد گفت: بیش از ۴۰۱ هیات ورزشی شهرستانی و ۴۸ هیات روستایی  در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

خوبی  با بیان اینکه سیاست اداره کل ورزش و جوانان  هدایت ورزش به سمت خانه های مردم است تصریح کرد: اداره کل امور ورزش و جوانان این استان تلاش ها و اقدام های لازم برای دسترسی هر چه آسان تر خانواده های کهگیلویه و بویراحمدی به ورزش را انجام داده است.

معاون توسعه امور ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد افزود: کهگیلویه و بویراحمد نسبت به دیگر استان ها ی کشور در بخش کمک های خارج سازمانی  در بخش ورزش بسیار در تنگنا قرار دارد.

خوبی ادامه داد: برخی از استان های پیشرو ورزش از حمایت و کمک افراد خیر، صنابع پیشرو و شرکت ها بسیار استفاده می کنند، اما کهگیلویه و بویراحمد از اینگونه کمک های خارج از سازمانی به ورزش استان بی بهره است.
 

نظر شما