شناسهٔ خبر: 56358683 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدرالحسینی در گفت‌وگو با ایرنا:

سخنرانی رییس‌جمهور در سازمان ملل مظهر اقتدار جمهوری اسلامی بود

تهران- ایرنا- کارشناس مسائل غرب آسیا گفت سخنرانی رییس‌جمهور در سازمان ملل و نشان دادن عکس شهید سردار سلیمانی را مظهر اقتدار جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: صدای عدالت‌خواهی و حق طلبی ملت ایران به گوش همه جهان رسید.

صاحب‌خبر -

سید رضا صدرالحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در مورد سخنرانی آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رییس جمهور کشورمان در مجمع عمومی سازمان ملل اظهار داشت: رئیس جمهور با بلند کردن تصویر قهرمان ملی کشور سردار حاج قاسم سلیمانی و بیان این نکته که ما از خون این فردی که جان شریف خود را برای ایجاد عدالت، ثبات و امنیت انسان‌ها در نقاط مختلف جهان در مقابله با تروریسم بین‌المللی نخواهیم گذشت، از نکات مهم و مثبت سفر رییس جمهور به نیویورک بود.

این کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: با این اقدام شجاعت ریاست جمهور به نمایندگی از ملت ایران کاملاً روشن شد زیرا بسیاری از رسانه ها و مقامات سیاسی کشورها تصور می‌کردند که ممکن است در معادلات و معاملات سیاسی بتوانند خون این مرد شجاع و پاکباخته که در حقیقت عصاره شجاعت ملت ایران بود را به گونه‌ای به فراموشی بسپارند.

صدرالحسینی خاطرنشان کرد: اقدام رئیس‌جمهور در بلند کردن تصویر حاج‌قاسم موجب شد که مردم جهان متوجه این مسئله شوند که یکی از جنبه‌های عدالت در نگاه ایرانیان گرفتن انتقام خون سردار سلیمانی از قاتلان این شهید بزرگوار است.

وی درباره بیانات رییس جمهور در ترسیم سیاست‌ها و مواضع ایران در موضوع هسته‌ای گفت: رییس جمهور در ملاقات های خود با مقامات کشورهای غربی مواضع و دیدگاههای ایران در موضوع هسته ای و رفع تحریم ها با صدای رسا به گوش غربی ها رساند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: رییس جمهور برای مردم جهان خاطر نشان ساخت که نعت هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران صلح‌آمیز بوده و استفاده از این صنعت نوپدید که با زحمات دانشمندان کشورمان به دست آمده، حق مسلم ملت ایران است.

صدرالحسینی یادآور شد: رئیس جمهور در این زمینه که ما هیچ تخطی از پروتکل‌های آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نداشته‌ایم و ورود به باشگاه هسته‌ای برای بهره‌مندی مواهب این علم حق مسلم ملت ایران است واقعیت‌ها و مطالبی را بیان کردند و به این موضوع اشاره داشتند که ما به هیچ عنوان از خواسته برحق ملت ایران در این زمینه عقب‌نشینی نمی‌کنیم و برای ایفای این حق مسلم از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای افزود: سیاست خارجی دولت سیزدهم، گسترش و تعمیق روابط سیاسی، اقتصادی، بین‌المللی و تجاری، فرهنگی و عملی و رسانه‌ای و ورزشی با همه کشورهای جهان غیر از رژیم صهیونیستی است. البته در حاضر آمریکا هم جزو خطوط قرمز ما محسوب می‌شود به دلیل اینکه این کشور در طول چهار دهه گذشته بزرگترین جنایات را علیه ملت ایران انجام داده است.

صدرالحسینی عنوان کرد:  جمهوری اسلامی ایران هیچ خط قرمزی برای گسترش روابط با دیگر کشورها ندارد و همواره با اقتدار از همه تریبون‌ها و اجلاس‌های بین‌المللی آمادگی خود را برای حضور در اینگونه نشست‌ها اعلام و از آن استقبال اعلام کرده است.

ایران عضو تاثیرگذار در شانگهای

این کارشناس مسائل غرب آسیا همچنین به حضور فعال ایران در اجلاس شانگهای اشاره کرد و افزود: سفر رئیس جمهور به نیویورک و حضور وی در مجامع این چنینی به ویژه بعد از فاصله کوتاهی که عضویت دائمی ما در شانگهای به رسمیت شناخته شد،برای جمهوری اسلامی بسیار ارزشمند است.

وی درباره تاثیر سفر رئیس‌جمهور به نیویورک بر مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: ایران مواضع خود را در سالیان گذشته و به‌ویژه در دوره دولت سیزدهم درباره برجام با شفافیت کامل به اطلاع طرف‌های مقابل رسانده است و در تمامی مراحل اعلام کرده‌ایم امکان گفت‌وگوهای مجدد و ازسرگیری مذاکرات وجود دارد. 

کارشناس مسائل بین‌الملل اظهار کرد: آمریکایی‌ها سعی کرده‌اند در چهار دهه گذشته جمهوری اسلامی را با تهمت‌های مختلف منزوی کنند و تصور آنها بر این بوده که صدای جمهوری اسلامی به گوش مخاطبین و به‌ویژه مقام‌های عالی رتبه دیگر کشورهای دنیا نرسد.  تریبون سازمان ملل توانست بسیاری از مسائل مهم و اساسی مورد نظر جمهوری اسلامی را به عنوان انقلابی فراگیر در سراسر دنیا به گوش بسیاری از مردم در جهان برساند و ایران در این موقعیت‌ از فرصت موجود به خوبی استفاده کرده است.  

صدرالحسینی بیان کرد: تعمیق چندجانبه‌گرایی به منظور مقابله با یکجانبه‌گرایی آمریکا، چند جانبه‌گرایی اقتصادی نیز به منظور مقابله با تحریم‌های ظالمانه از اهداف سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می‌باشد. نظم جدید بین‌الملل در مقابل نظم آمریکایی، اعتلاف گرایی در حوزه‌های گوناگون نیز می‌تواند برای مقابله با یکجانبه‌گرایی ظالمانه حاکم بر تفکر کشورهای غربی‌ از جمله شکستن حصار بهداشت و درمان و داروهای مورد نیاز مردم جهان و تسری به رفع انحصار در بسیاری از موضوعات مانند علم و فن‌آوری قلمداد شود و همین روش برای اصلاح در حوزه زیست محیط و تغییرات آب و هوایی نیز کاملا کارآمد خواهد بود.

نظر شما