شناسهٔ خبر: 56358676 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۹ درصد کودکان ۱۲ تا ۱۸ سال مازندران واکسن کرونا زدند

ساری- ایرنا– مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه براساس پروتکل های کرونایی تزریق ۲ دُز واکسن کرونا برای گروه های سنی ۱۲ تا ۱۸ ضروری است،گفت: در حال حاضر ۹۹ درصد از کودکان این رده سنی واکسن خود را تزریق کردند که همگی آنها جزو جمعیت دانش آموزی استان به شمار می روند.

صاحب‌خبر -

آزیتا دلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تزریق واکسن کرونا برای کودکان براساس سن به ۲ گروه تقسیم می شود که گروه نخست کودکان در سن ۱۲ تا ۱۸ سال و گروه دوم کودکان در سن پنج تا ۱۲ سال است. 

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۱۱ هزار و ۸۰۸ کودک ۱۲ تا ۱۸ سال مازندران نوبت اول این واکسن را تزریق کردند که ۹۹ درصد جامعه کودکان استان در این رده سنی را شامل می شود.

 مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۲۰۰ هزار و ۴۷۷ کودک مازندران دُز دوم واکسن به آنها تزریق شده است که در این بخش ۹۹ و چهار دهم درصد افراد واکسینه شدند.

دلیلی بیان کرد: مازندران در زمینه تزریق واکسن کرونا به افراد رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال رتبه نخست را در کشور دارد و به نوعی استقبال خوبی در این زمینه شاهد بودیم.

به گفته وی با توجه به اینکه گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال غالب جمعیت دانش آموزی به حساب می آید نشان دهنده آن است که آغاز سال تحصیلی جدید پوشش واکسیناسیون مناسب برای دانش آموزان مازندران وجود دارد.

 مدیر گروه بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به گروه دوم کودکان که به آنها واکسن تزریق شد اشاره کرد و گفت: در این گروه کودکان پنج تا ۱۲ سال قرار دارند که بیش از ۷۵ هزار تزریق در نوبت اول انجام شد که حدود ۳۰ و نیم درصد کودکان در این سن را زیر پوشش قرار داده است.

دلیلی افزود: همچنین با تزریق بیش از ۴۸ هزار واکسن نوبت دوم به کودکان این رده سنی حدود ۱۹ و ۲ دهم درصد کودکان این سن در برابر بیماری کرونا واکسینه شده اند.

وی ادامه داد: تنها کودکانی که بیماری زمینه ای دارند باید واکسن دُز یادآور تزریق کنند که در زمان ورود به مدرسه با مشکلی مواجه نشوند.

اواخر شهریورماه پارسال و در آستانه سال تحصیلی واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال آغاز شد تا بستری ایمن برای دانش آموزان در بدو ورود به مدرسه فراهم شود.

روز گذشته همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی جدید در مازندران آغاز شد و ۵۳۶ هزار دانش آموز و ۲۲ هزار معلم با رفتن به حدود چهار هزار و ٨٠٠ مدرسه استان سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

نظر شما