شناسهٔ خبر: 56358249 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد

شرایط برخی سالن‌ها برای آغاز لیگ برتر بسکتبال ایده‌آل نیست

در آستانه فصل جدید رقابت‌های باشگاهی بسکتبال، رئیس سازمان لیگ از شرایط کلی برای آغاز این فصل ابراز رضایت کرد اما گفت: شرایط برخی سالن‌ها کاملا ایده‌آل نیست که آنهم از دست ما خارج است.

صاحب‌خبر -

نصرالله جعفریان در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه فصل جدید رقابت های بسکتبال لیگ برتر باشگاه های کشور از ۷ مهرماه آغاز می شود، گفت: شرایط کلی برای آغاز این فصل از مسابقات خوب است، هیچ مشکلی خاصی نداریم و در مجموع همه چی برای شروع مسابقات آماده است. 

وی خاطرنشان کرد: برای آغاز مسابقات هیچ دیداری لغو نشده است. در واقع طبق برنامه ای که پیش از تدوین شد، هفته نخست شاهد برگزاری ۶ دیدار خواهیم بود. این دیدارها در تهران، گرگان، مشهد، تبریز، کرمان و هرمزگان برگزار می شود. 

رئیس سازمان لیگ در مورد  ورودیه ۳۰۰ میلیون تومانی که برای این فصل از مسابقات تعیین شد و اینکه«آیا هر ۱۲ تیم شرکت کننده آن را پرداخت کرده اند؟»، خاطرنشان کرد: شرط ما از ابتدا پرداخت کامل ورودیه پیش از آغاز مسابقات بود و برای آن زمان تعیین کرده بودیم. شرط کرده بودیم که حتی اگر شب مسابقه باشد و تیمی ورودیه خود را پرداخت نکرده باشد، از حضورش در رقابت ها امتناع می شود اما خوشبختانه همه تیم ها این مهم را مورد توجه قرار داده و ورودیه ها را به طور کامل پرداخت کرده اند. از این حیث هیچ طلبی از تیم ها نداریم. 

جعفریان با بیان اینکه برای این فصل از مسابقات تمام سالن هایی که قرار است در تهران و دیگر شهرستان ها محل برگزاری دیدارها باشند توسط نمایندگان سازمان لیگ و فدراسیون بازدید و ارزیابی شده اند، تصریح کرد: از لحاظ کف پوش، اسکوربورد، حلقه، رختکن، نور، ۲۴ ثانیه و ... و استاندارهای آنها که در برگزاری سلامت یک دیدار موثر هستند همه سالن ها شرایط میزبانی را دارند. در مورد این استانداردها بدون اغماض و کوتاهی ارزیابی و نتیجه گیری شده است. البته بعضا سالن ها به لحاظ سخت افزادی و امکانات جانبی کمبودهایی دارند که از دست ما خارج است چون موضوع به کمبودهایی کلی بسکتبال باز می گردد اما از حیث استاندارای اولیه و لازم، هیچ کمبودی برای شروع لیگ نداریم. 

وی یادآور شد: در آخرین نشست هماهنگی که برای لیگ برتر با نمایندگان تیم های شرکت کننده داشتیم، ۲۵ مورد صورت جلسه شد که همه آنها باید توسط تیم ها لحاظ شود. در کل ۸۵ - ۸۵ درصد آنچه برای شروع یک لیگ خوب و استاندارد لازم است، مهیا شده است. 

رئیس سازمان لیگ ابراز امیدواری کرد که با همکاری مربیان و بازیکنان و باشگاه ها، درایت ناظران و دقت داوران لیگ خوب برای بسکتبال در پیش باشد. 

نظر شما