شناسهٔ خبر: 56358142 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آقای مهران مدیری؛ نمی‌شود هم خر بخواهی هم خرما را

تحریم صداوسیما توسط مهران مدیری سوالاتی را به ذهن متبادر می‌کند که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت.

صاحب‌خبر -

اعتراض، تحریم صدا و سیما و ایستادن کنار مردم هم هزینه خودش را دارد و آداب خودش را. این جایی است که نمی‌شود در آن هم خدا را خواست و هم خرما را.

به گزارش فراز، مهران مدیری ۳ روز است که اعلام کرده در حمایت از اعتراض مردم تلویزیون را تحریم خواهد کرد. او در ویدئویی که از خود منتشر کرد بر این نکته تاکید داشت که صداوسیما حق ندارد سری جدید برنامه «دورهمی» را پخش کند.

حالا برخی از افراد مطلع حرف‌های دیگری درباره مهران مدیری، سری جدید برنامه دورهمی و تحریم تلویزیون مطرح می‌کنند. حرف‌هایی که اصل آن این است؛ مدیری پول دستمزد این برنامه را به طور کامل گرفته.

روز شنبه ناصر قدیر کاشانی تهیه‌کننده فصل پنجم «دورهمی» در گفت و گو با «مهر» از دستمزد میلیاردی مهران مدیری برای ساخت این برنامه خبر داده و گفته بود که که سری جدید دورهمی چون متعلق به صداوسیماست، بعد از ماه صفر پخش خواهد شد. او گفته بود مهران مدیری دستمزدش را بابت تولید سری پنجم برنامه دورهمی به طور کامل دریافت کرده است و مطالبه‌ای از تهیه‌کننده یا سازمان صداوسیما برای این فصل ندارد.

حالا هم علیرضا قزوه، رئیس دفتر شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما حرف از دستمردی ۳۰ میلیاردی برای مهران مدیری زده است. او در توئیتی اینگونه نوشت: آخرین دریافتی آقای برره یک روز قبل نطق تاریخی اش!!  سی میلیارد تومن از صدا و سیما بوده!!  بعضی ها از روی شکم سیری چه نطق هایی می کنن!!

 با این وضع، تحریم صداوسیما توسط مهران مدیری سوالاتی را به ذهن متبادر می‌کند که نمی‌توان از آن به سادگی گذشت.

اولین سوال قطعا این است که آیا مهران مدیری ادعای دریافت کامل دستمزد ساخت سری پنجم برنامه دورهمی و عدد ۳۰ میلیارد تومان مطرح شده را تائید می‌کند یا خیر؟ یا اگر او برای این برنامه ۳۰ میلیارد تومان دستمزد نگرفته، عدد دقیق دستمزد دریافت شده توسط او چقدر است؟ قطعا مردمی که مخاطب مهران مدیری خصوصا در ویدئوی آخر او هستند حق دارند که پاسخ این سوالات را بشوند.

مساله این است که آیا مهران مدیری «روغن ریخته را نذر حضرت ابوالفضل (ع) کرده» یا خیر؟ آن ویدئوی اعتراضی برای مسایلی بود که امروز برای جامعه ایران اهمیتی حیاتی دارد. به طور قطع این جامعه نمی‌پذیرد که فردی چون مهران مدیری هم بخواهد سکه محبوبیت همراهی با جامعه را در جیب بگذارد و هم از آن طرف ریالی از دستمزد و سود برنامه سازی‌اش کم نشود.

اما نکته دوم؛ گرفتن دستمزد این برنامه کار بدی نیست. به هر حال مهران مدیری حق قانونی‌اش را دریافت کرده و البته باید این را هم گفت که احتمالا صدا و سیما نیز چندین برابر این دستمزد از قبل تبلیغات زمان پخش برنامه سود به جیب زده است. حالا که مهران مدیری چنین اعتراض جدی به صداوسیما داشته و حضور در آن را به اسم ایستادن در کنار مردم تحریم کرده و می‌گوید جام جم نباید سری پنجم برنامه دورهمی را پخش کند، با پول این برنامه چه خواهد کرد؟

به هر حال اگر مدیری می خواهد به بهای ایستادن در کنار مردم از عواید یک کار بگذرد، پاسخ به این سوال بسیار حیاتی است. آن هم برای فردی که حتما زندگی‌اش لنگ این پول نیست و بسیار بیش از آن دارد. به یک معنا اینکه گفته شود برای همراهی مردم فلان کار نباید از تلویزیون پخش گردد اما همزمان از پول همان کار نگذریم، یک تناقض است. گذشتن از عواید یک برنامه یعنی گذشتن از همه چیز آن؛ هم پخش تلویزیونی و هم دستمزد. کسی توقع ندارد مدیری پول برنامه را به صداوسیما برگرداند. اما آیا او حاضر است پول این سری برنامه دورهمی را مثلا خرج ساخت مدرسه یا تامین داروی بیماران کند؟

خلاصه مطلب این است که اعتراض، تحریم صدا و سیما و ایستادن کنار معترضان هم هزینه خودش را دارد و آداب خودش را. این جایی است که نمی‌شود در آن هم خدا را خواست و هم خرما را.

 

نظر شما