شناسهٔ خبر: 56358052 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران در جریان است

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای سوری با بیان این‌که تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ کننده در حال انجام است، گفت: ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می‌کند.

صاحب‌خبر -

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با حسین امیرعبداللهیان دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار درباره موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه دوجانبه و برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و تبادل نظر شد. 

امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن رد هرگونه مداخله خارجی در امور سوریه و اقدامات ثبات زدا در منطقه غرب آسیا خاطرنشان کرد: همکاری‌های مشترک دو کشور در سال‌های گذشته در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و همزمان بهره گیری از روند آستانه باعث بازگشت سریع‌تر صلح و آرامش به سوریه شد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان در بخش دیگری از گفت‌وگوهایش با فیصل المقداد در حاشیه نشست مجمع عمومی درباره روند مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران از طریق برخی وزرای خارجه و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در حال انجام است. ایران با اتخاذ رویکردی منطقی مسیر دیپلماسی را پیگیری می‌کند و بر توافقی پایدار و دارای تضمین برخورداری از منافع اقتصادی آن تأکید دارد.

 تبادل پیام‌ها بین آمریکا و ایران در جریان است

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه نیز ضمن قدردانی از نقش مهم ایران در کمک به برقراری صلح و امنیت در منطقه و مقابله موثر با تروریسم اظهار داشت: همکاری‌ها بین ایران و سوریه در دو سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به بهترین شکل ادامه دارد. سوریه در شرایط جاری بر همکاری‌های اقتصادی و تجاری مشترک به منظور مقابله با آثار مخرب اقدامات غیرقانونی و قهری غرب علیه مردم سوریه تأکید دارد.

تحولات منطقه ای از جمله ابتکارات سیاسی برخی کشورهای عربی برای بازگشت سوریه به اتحادیه عرب، اوضاع فلسطین و تحولات بین‌المللی از جمله اوکراین از دیگر محورهای گفت‌گوها وزرای خارجه ایران و سوریه بود.

نظر شما