شناسهٔ خبر: 56357621 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مدیر بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی در گفت‌وگو با قدس عنوان کرد

گرانی مواد غذایی و اسکان در صدر شکایت‌های مردمی

مدیر بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی گفت: در طرح نظارتی ایام پایانی صفر بازرسان سازمان صمت و اتاق اصناف در دو شیفت صبح و عصر از واحدهای صنفی و مراکز خدماتی بازدید به عمل می‌آورند و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی با واحد متخلف برخورد می‌کنند.

صاحب‌خبر -

امیر دلداری در گفت‌وگو با قدس با اشاره به اینکه واحد نظارتی سازمان صمت و اتاق اصناف مشهد با همکاری سایر دستگاه‌های نظارتی بخشی از ظرفیت خود را در قالب پایگاه‌ در چهار نقطه از اطراف حرم مطهر مستقر کرده است، عنوان کرد: چهار پایگاه به صورت ۲۴ ساعته در هسته مرکزی شهر دایر و در سه شیفت در حال فعالیت هستند؛ شیفت اول از ساعت ۷صبح تا ۱۵ و شیفت دوم از ۱۵ تا ۲۳ شب و شیفت سوم از ۲۳ شب تا ۷ صبح روز بعد در جریان است.
وی با اشاره به اینکه بازرسی‌ها با حضور نماینده تمام دستگاه‌های نظارتی و به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود، در خصوص بیشترین شکایت‌ها عنوان کرد: بیشترین شکایت‌ها در روزهای گذشته در حوزه سوغات و مواد غذایی ثبت و به واحدهای نظارتی ارسال شده و بر اساس اعلام دستگاه‌ها در حوزه‌های دیگر بیشترین شکایت‌ها در حوزه اسکان و مراکز اقامتی است.
وی با اشاره به اینکه نظارت‌ها همچنان و تا صبح روز چهارشنبه که ماه صفر به پایان می‌رسد، ادامه دارد، افزود: البته طرح بازرسی‌های مداوم ما که با حضور بیش از ۱۰۰ گروه دونفره با همکاری بازرسان سازمان صمت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، پلیس امنیت اقتصادی و... به صورت یکپارچه در استان از ۱۵ شهریور ماه آغاز شده همچنان تا ۱۵ مهر نیز ادامه خواهد داشت.
دلداری افزود: نمایندگان دستگاه‌های نظارتی و اتاق اصناف از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب نظارت بر عرضه کالاهای اساسی و خدمات ویژه زائران از جمله مراکز اقامتی، آژانس‌های مسافرتی و حمل و نقل را انجام می‌دهند و به شکایت‌ها رسیدگی می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه در این طرح، کالاهایی نظیر نان، گوشت، مرغ، تخم‌مرغ و صیفی‌جات که بیشترین نیاز زائران و مجاوران را به خود اختصاص می‌دهند در اولویت نظارت قرار دارد، خاطرنشان کرد: همچنین رصد انبارها و مراکز نگهداری کالاها نیز در دستور کار گشت‌های نظارتی قرار دارد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند.
وی با ارائه آماری از میزان بازرسی‌ها از ابتدای آغاز طرح‌های مشترک اظهار کرد: از ۱۵ تا ۳۱شهریور ماه در حوزه صنفی که در اختیار اصناف است در حدود ۸هزار بازرسی انجام شده که از این بازرسی‌ها حدود ۵۳۰ فقره فرم تخلف شامل گران‌فروشی، تبلیغ خلاف واقع و عدم درج قیمت به ارزش ریالی ۱۶ میلیارد و ۴۳۰میلیون ریال به تعزیرات حکومتی استان برای اعمال قانون ارسال شده است.
مدیر بازرسی سازمان صمت خراسان رضوی با بیان اینکه در ۱۵ روز ابتدایی طرح و ثبت فرم‌های تخلف در حدود ۸۰۰ میلیون ریال پول برگشتی به مردم داشته‌ایم افزود: در دو روز ابتدایی مهر ماه هم ۳۰۸ فقره بازرسی انجام شده که ۴۲ فقره فرم تخلف به ارزش ریالی ۶۳۰میلیون ریال تنظیم شده و در حدود ۴۲میلیون ریال نیز پول برگشتی به مردم به ثبت رسیده است.

خبرنگار: مهدی توحیدی

نظر شما