شناسهٔ خبر: 56356841 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درخواست حماس از فلسطینیان برای مقابله با هتک حرمت مسجدالاقصی

تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) یکشنبه شب از مردم فلسطین خواست تا برای مقابله با هتک حرمت مسجدالاقصی از سوی صهیونیست‌ها در این مسجد تجمع کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آناتولی ترکیه، «عبداللطیف القانوع» در بیانیه‌ای از فلسطینیان خواست تا برای مقابله با جدی‌ترین و گسترده‌ترین تجاوز از زمان اشغال فلسطین در مسجد الاقصی در قدس شرقی تجمع کنند.

در این بیانیه آمده است که مقاومت فلسطین از مسئولیت خود در قبال آنچه در مسجد الاقصی می‌گذرد، شانه خالی نخواهد کرد.

وی گفت که مسجدالاقصی مورد خطرناک ترین و گسترده ترین تجاوزات از زمان اشغال خود قرار گرفته است و هجوم شهرک نشینان مرحله جدیدی از یهودی سازی این مسجد را تشکیل می‌دهد.

سخنگوی حماس با بیان اینکه مسئولیت کامل آنچه در مسجدالاقصی روی خواهد داد برعهده رژیم اشغالگر است از فلسطینیان خواست برای دفاع به این مکان مقدس بروند و تجمع کنند.

طی روزهای گذشته گروه‌های نژاد پرست صهیونیستی خواستار افزایش حضور صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی شده بود و در مقابل فعالان فلسطینی خواستار مقابله با آن شدند.

رژیم صهیونیستی در آستانه جشن‌های سال جدید یهودی از ترس شدت گرفتن عملیات‌های فلسطینیان، اقدامات سرکوبگرانه را در مناطق سکونت آنها افزایش داده است.

روز شنبه نظامیان رژیم صهیونیستی با شلیک به «محمد عوض أبو کافیة» جوان ۳۷ ساله فلسطینی  او را به شهادت رساندند.

طی یک ماه اخیر عملیات‌های خودجوش فلسطینی‌ها علیه صهیونیست‌ها به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و همین مساله رژیم اشغالگر را به وحشت انداخته است.

نظر شما