شناسهٔ خبر: 56355159 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اسپانیا در آستانه پرتگاه لیگ ملت‌ها

پس از شکست خانگی مقابل سوئیس، اسپانیا برای صعود به فینال لیگ ملت‌ها باید هفته آینده در خارج از خانه به مصاف پرتغال برود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از آ اس، پس از سپری شدن چهار سال بدون شکست در خانه، اسپانیا مقابل سوئیس شکست خورد تا کار برای لاروخا سخت شود.

راهیابی به فینال لیگ ملت‌های یوفا هنوز در دست اسپانیاست، اما کار قرمزپوشان بسیار سخت‌تر شده است. اسپانیایی‌ها روز شنبه در ساراگوسا و در حالی که صدرنشین گروه خود بودند به مصاف سوئیس رفتند تا با پیروزی برابر این تیم بتوانند صعود خود به مرحله یک چهارم نهایی را مسجل کنند.

گل‌های مانوئل آکانجی و بریل امبولو، باعث شد تا تیم مهمان به پیروزی برسد و اسپانیا دست خالی زمین بازی را ترک کند. آخرین بار تیم ملی اسپانیا در لیگ ملت‌ها با نتیجه سه بر دو به انگلیس باخته بود. اگر اسپانیا سوئیس را شکست می‌داد، شکست پرتغال مقابل جمهوری چک اسپانیا را به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی می‌فرستاد. با این حال، برد چهار بر صفر پرتغالی‌ها در پراگ و باخت اسپانیا در استادیوم لاروماردا، باعث شد که سلسائو از همسایه اش پیشی بگیرد و به صدر برسد.

لوئیس انریکه، سرمربی تیم ملی اسپانیا، در صحبت‌های بعد از بازی از نمایش نیمه اول تیمش ابراز تأسف کرد و آن را احتمالاً شلخته‌ترین سبک بازی تیمی در دوران سرمربیگری خود توصیف کرد. او به خبرنگاران گفت: نمی‌توانم موقعیت دیگری را به یاد بیاورم که بازیکنان زیادی مرتکب اشتباهات زیادی شده باشند. دفاع ما در صحنه گل اول ضعیف بود و می‌توانستیم برای گل دوم نیز بهتر عمل کنیم. با این حال، به تیمم اعتماد کامل دارم.

نتایج روز شنبه باعث شد اسپانیا با دو امتیاز کمتر از پرتغال که روز سه شنبه در براگا میزبان لاروخا است، در رده دوم قرار بگیرد. در حالی که یک تساوی اکنون برای پرتغالی‌ها به اندازه کافی خوب است تا آن‌ها را به مرحله بعدی برساند، اسپانیا تنها به برد نیاز دارد.

نتایج دیدارهای اخیر دو طرف به سختی دلیلی برای خوش بینی به اسپانیایی‌ها می‌دهد. اسپانیا بیش از ۱۲ سال است که پرتغال را در ۹۰ دقیقه شکست نداده‌اند و آخرین بار گل داوید ویا باعث شد آنها در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه یک بر صفر در راه صعود به جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی پیروز شوند. چهار تقابل اخیر این دو تیم بدون برنده بوده است (اگر برد اسپانیا در ضربات پنالتی در نیمه نهایی یورو ۲۰۱۲ را در نظر بگیریم، ۵ بازی). همچنین سه بازی از این بازی‌ها در زمان لوئیس انریکه سرمربی اسپانیا انجام شده که دو بازی دوستانه بدون گل در اکتبر ۲۰۲۰ و تساوی یک بر یک نیز در لیگ ملت‌ها به دست آمد.

نظر شما