شناسهٔ خبر: 56354798 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرماندار مشهد:

۱۰ درصد از اقامتگاههای رسمی مشهد اکنون خالی است

فرماندار مشهد گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد ظرفیت اقامتگاههای رسمی این کلانشهر شامل هتلها، مهمانپذیرها و خانه مسافرها خالی است.

صاحب‌خبر -

محسن داوری افزود: تاکنون فقط ۴۰ درصد از ظرفیت اقامتگاه های اضطراری مشهد شامل مساجد و ورزشگاه ها تکمیل شده است و فقط ۲۰ هزار زائر با هدایت و مدیریت قرارگاه خدمت رسانی به زائران دهه آخر صفر مشهد اسکان داده شده اند.

وی با بیان اینکه تامین ارزاق و نان در مشهد و اطراف حرم مطهر رضوی به خوبی در حال انجام است، اظهار داشت:موکب های خدمت رسان در خیابانهای مختلف از جمله خیابان امام خمینی (ره) فعال شده و خدمات دهی به زائران کم توان و ناتوان نیز با صندلی چرخدار صورت می گیرد.

فرماندار مشهد همچنین گفت: شب گذشته خیابانهای این شهر در آرامش بود و هیچ اتفاق و ناآرامی گزارش نشد، از طرفی اکنون نیز عزاداران در حال تردد در مسیرهای منتهی به بارگاه منور رضوی هستند و حرکت کاروانهای پیاده نیز در جریان است.   

بر اساس اعلام معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی، ظرفیت اسکان رسمی زائران در مشهد ۱۲۸ هزار نفر-شب در قالب هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر است، همچنین هدف‌گذاری شده در دهه پایانی ماه صفر، در هر شب با افزودن بر ظرفیت اسکان اضطراری در مدارس و ورزشگاه ها تا ۶۰۰ هزار نفر در مشهد اسکان داده شوند.

مطابق اعلام استانداری خراسان رضوی پیش بینی می‌شود این استان و شهر مشهد طی دهه پایانی ماه صفر امسال میزبان ۶ تا هشت میلیون زائر باشد که دستکم ۶۰۰ هزار نفر از این تعداد زائر پیاده هستند.

نظر شما