شناسهٔ خبر: 56354733 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

حجاب یا نان، اولویت جامعه کدام است؟

صاحب‌خبر -

ابوالفضل بابادی شوراب در یادداشتی ارسالی به انصاف نیوز نوشت:

پس از حادثه‌ی دلخراش درگذشت مهسا امینی، تحلیل‌های سیاسی خاص با انگیزه‌هایی متفاوت، به افکار عمومی انتقال داده شد.

در این وسط، برخی میرزابنویس‌های همواره طلبکار جامعه، بدون بررسی و نقد اتفاقی که برای فرزندی از این کشور رخ داده، انتقادات و نظرات را جناحی فرض کرده و یک جناح بی خاصیت به زیرسئوال بردن جناح بی خاصیت دیگر اقدام نمود، شاید اینگونه خواسته‌اند مطالبات عدالت خواهانه و حقوق شهروندی جامعه را منکر شوند.

در اینکه نیروهای زحمتکش انتظامی مسئول امنیت و نظم کشور بوده، شکی نیست و قطعاً جامعه قدردان زحمات آنان خواهد بود، اما مسئله این است که اگر دولت، بدحجابی را به‌عنوان یک عمل غیرشرعی می‌داند، آیا امکان‌پذیر نبود که صرفاً با ثبت کارت ملی افراد و بدون انتقال آنها به پاسگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها از رخ دادن چنین اتفاقاتی جلوگیری می‌کرد؟

آیا به‌ راستی وضع حجاب و عفاف جامعه به اندازه‌ای افتضاح است که باید به اولویت امروز جامعه تبدیل شود؟ پس در این سال‌ها دستگاه‌های فرهنگی با بودجه‌های کلان دولتی چه می‌کرده‌اند؟

آیا وضعیت اختلاس و فقر و دزدی و آدم ربایی و معیشت و گرانی و…در جامعه خوب است، فقط همین وضع حجاب است که مسئولین محترم را ناراحت کرده؟ آیا ما از اسلام فقط حجابش را فهمیده‌ایم؟ نانش را نفهمیده‌ایم که اگر نباشد ایمان هم می‌رود؟

انتهای پیام

نظر شما