شناسهٔ خبر: 56354656 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه گنبدکاووس:

جوانان و نسل جدید چشم و چراغ ملت و میراث‌دار عزت ایران هستند

گنبدکاووس - ایرنا - امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به تلاش تجزیه‌طلبان برای تفرقه‌اندازی بین مردم و مسوولان و دور کردن نسل جوان از قرآن و خیمه‌های عزای حسینی و زینبی، گفت: دشمنان کور خوانده‌اند چرا که آیندگان و نسل جدید چشم و چراغ ملت و میراث‌دار عزت و بزرگی ایران اسلامی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی روز یکشنبه در اجتماع عزاداران نبوی در گنبدکاووس همراه با زیارت از راه دور حضرت رسول اکرم(ص) با تسلیت سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) اظهارداشت: آنچه از این بزرگواران به میراث گذاشته شده دل انسان‌ها را نورانی می‌کند و مایه مباهات و افتخار است.

وی افزود: جهان اسلام و محور مقاومت طلایی‌ترین دوران خود را می‌گذراند و ملت ایران به عنوان پیشگام در مسیر بازگشت دنیا به توحید برای ادامه راه ۲ اصل مهم شامل سردار دل‌ها شهید سلیمانی و بیانیه رهبری را در اختیار دارد.

جوانان و نسل جدید چشم و چراغ ملت و میراث‌دار عزت ایران هستند

حجت الاسلام ترابی ادامه داد: سردار سلیمانی نمونه‌ای از یک انسان خودساخته، پاکیزه و با ایمان است و بالابردن تابلوی چهره نورانی وی به دست رییس جمهور در سازمان ملل تبلیغ اسلام ناب محسوب می‌شود.

به گزارش ایرنا، اجتماع عظیم عزاداران نبوی با حضور هزاران نفر از مردم مومن و انقلابی و مدیران گنبدکاووس همراه با قرائت زیارت از راه دور و مداحی و روضه خوانی حماسی و انقلابی در میدان مرکزی این شهر برگزار شد.

جوانان و نسل جدید چشم و چراغ ملت و میراث‌دار عزت ایران هستند

حضرت محمد(ص) در ماه ربیع الاول عام الفیل (۵۷۰ میلادی) دیده به جهان گشود و در سن چهل سالگی به رسالت مبعوث شد و به مدت ۲۳ سال عهده‏‌دار امر رسالت و نبوت بود و ایشان کتاب آسمانی قرآن را به عنوان قانون جامع زندگی بشریت از سوی خداوند ارائه کرد.

پیامبر اکرم در ۲۸ ماه صفر سال یازدهم هجری از دنیا رفت.

امام حسن مجتبی(ع) نیز از سلسله امامت و ولایت اولین فرزند علی(ع) و فاطمه (س) به دنیا آمد، آن حضرت از نظر اخلاق، منش و روش شبیه‌ترین مـردم بـه رسـول خـدا (ص) بود و لقب‌های ایشان سبط، سید، زکی و مجتبی است.

سردار بی یاور و غریب مدینه در روز ۲۸ صـفـر سـال ۵۰ هـجـری در حـالی کـه ۴۸ سـال از عـمـرش مـی گـذشـت به تحریک معاویه بدست همسر خود (جعده) مسموم شد و به شهادت رسید.

نظر شما