شناسهٔ خبر: 56354120 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

وزیر خارجه ارمنستان در دیدار با امیرعبداللهیان: نیروهای باکو باید مرزهای ما را ترک کنند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای ارمنستانی تغییر در مرزهای رسمی منطقه را غیرقابل قبول دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه با «آرارات میرزویان» همتای ارمنستانی خود در نیویورک دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه وزارت امور خارجه ارمنستان، میرزویان بر لزوم خروج نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک ارمنستان تأکید کرده و وزیر امور خارجه ایران نیز تغییر در مرزهای رسمی منطقه را غیر قابل قبول دانست.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است، میرزویان جزئیاتی از تجاوزات جمهوری آذربایجان علیه حق حاکمیت و تمامیت ارضی ارمنستان ارائه کرد و موضع اصولی جمهوری اسلامی ایران درخصوص وضعیت فعلی را برجسته ساخت.

همچنین دو طرف بر لزوم حل اختلافات میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از طریق مذاکرات مسالمت‌آمیز تأکید کردند.

وزارت امور خارجه ارمنستان افزود، در این دیدار، وزرای خارجه دو کشور از روابط دوجانبه بر مبنای دوستی دیرینه تجلیل کرده و بر اهمیت همکاری‌ها به ویژه در زمینه انرژی، فناوری اطلاعات، کشاورزی، گردشگری، حمل‌ونقل و زیرساخت‌ها تأکید کردند.

پیش از این نیز  «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان روز جمعه در نیویورک با «شارل میشل» رئیس شورای اروپا دیدار و بر لزوم خروج فوری نیروهای جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری ارمنستان تاکید کرد.

دور تازه درگیری بین ایروان و باکو دو روز طول کشید. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان اعلام کرد که ارتش این کشور طی درگیری‌های ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریور) با ارمنستان، ۷۹ کشته و ۲۸۲ مجروح داده است. نخست‌وزیر ارمنستان نیز گفت که دستکم ۱۳۵ نظامی ارمنستانی در درگیری‌های مرزی با جمهوری آذربایجان کشته شده‌اند.

نظر شما