شناسهٔ خبر: 56353892 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایستنا | لینک خبر

این گوشی‌های سامسونگ تا پایان امسال اندروید ۱۳ را دریافت می‌کنند

دیجی کالا مگ

صاحب‌خبر -
اگر از گوشی‌های سامسونگ استفاده می‌کنید اما نمی‌دانید آیا تا قبل از سال آینده می‌توانید نسخه‌ی رسمی اندروید ۱۳ را دریافت کنید یا خیر باید بگوییم به‌تازگی لیستی از گوشی‌های این شرکت منتشر شده که تا پایان امسال رسما به سیستم‌عامل جدید آپدیت می‌شوند.
سامسونگ معمولا زودتر از هر شرکت اندرویدی دیگری (غیر از وان‌پلاس که استثنائا امسال زودتر از سامسونگ گوشی‌هایش را آپدیت کرد) گوشی‌هایش را به سیستم‌عامل و رابط کاربری جدید آپدیت می‌کند. امسال هم قرار است این اتفاق خیلی زود رخ دهد. طبق آخرین اطلاعاتی که در اختیار داریم، این شرکت کره‌ای در ماه اکتبر، یعنی ماه میلادی آینده (سه ماه بعد از انتشار نسخه‌ی رسمی اندروید) می‌خواهد فرایند انتشار آپدیت اندروید ۱۳ مبتنی بر رابط کاربری One UI 5.0 را برای گوشی‌هایش آغاز کند و نخستین محصولاتی هم که این آپدیت را دریافت می‌کنند، سری گلکسی S22 خواهند بود.
 
در حال حاضر اندروید ۱۳ برای گوشی‌های سامسونگ در مرحله‌ی بتا قرار دارد و کاربران یک سری مناطق خاص می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. اما اگر نمی‌دانید آیا گوشی شما در لیست محصولاتی قرار دارد که تا قبل از سال ۲۰۲۳ آپدیت یادشده را دریافت می‌کند یا خیر خبر خوبی برایتان داریم چرا که به‌تازگی لیست این محصولات منتشر شده است.
 
طبق اطلاعاتی که در اختیار داریم، سامسونگ به محض آغاز فرایند آپدیت گوشی‌هایش به سیستم‌عامل و رابط کاربری جدید، آن را برای سری گلکسی S22 و S21 عرضه می‌کند. بعد از آن هم نوبت به گوشی‌های تاشو یعنی زد فولد ۴، زد فولد ۳، زد فلیپ ۴ و زد فلیپ ۳ می‌رسد. این گوشی‌ها پرچم‌داران جدید سامسونگ به حساب می‌آیند که طبق روال هر سال، زودتر از گوشی‌های میان‌رده و اقتصادی، آپدیت‌های عمده را دریافت می‌کنند. اما خبر خوب اینجاست که گوشی‌های غیر پرچم‌داری هم در این لیست قرار دارند که تا قبل از سال ۲۰۲۳ این آپدیت را دریافت خواهند کرد.
 
طبق اطلاعات منتشر شده، ظاهرا گلکسی A53 5G هم این آپدیت را تا قبل از سال ۲۰۲۳ دریافت خواهد کرد. اما نکته‌ی مبهم اینجاست که وب‌سایت منبع مدعی شده تنها میان‌رده‌ای که امسال به اندروید ۱۳ آپدیت خواهد شد، گلکسی A53 است. این در حالی است که سامسونگ این گوشی را به همراه گلکسی A73 و A33 راهی بازار کرده و اگر قرار به آپدیت این گوشی باشد، دو مدل یادشده هم باید امسال به اندروید ۱۳ آپدیت شوند.
 
با این حال فعلا در ماه سپتامبر قرار داریم و تا زمانی که A53 به اندروید ۱۳ آپدیت شود، ممکن است برنامه‌های سامسونگ تغییر کند. گلکسی A53، گلکسی A33 و A73 هر سه با اندروید ۱۲ راهی بازار شده‌اند و طبق سیاست جدید سامسونگ باید تا ۴ سال آپدیت عمده را دریافت کنند و اندروید ۱۳ مبتنی بر رابط کاربری One UI 5.0 هم نخستین آپدیتی است که این سه محصول دریافت می‌کنند. حال باید منتظر ماند و دید برنامه‌های سامسونگ برای آپدیت گوشی‌هایش چگونه پیش می‌رود.

نظر شما