شناسهٔ خبر: 56352015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

/در حال بروزرسانی/

راهپیمایی مردمی محکومیت اغتشاشگران در چند استان کشور برگزار شد

زهرا حبیب پور

در پی هتک حرمت به قرآن و مقدسات اسلامی توسط آشوبگران در چند روز اخیر و به دنبال فراخوان هیئات مذهبی جهت تجمع و راهپیمایی در محکومیت این اقدام با نام اجتماع بزرگ امت رسول الله این مراسم در چند استان کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

اجتماع امت رسول الله (ص) در تبریز

در سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) اجتماع بزرگ امت رسول الله (ص) در تبریز برگزار شد.

این اجتماع مردمی از مقابل مسجد کبود این شهر به عنوان فیروزه اسلام آغاز و با عزاداری حضرت رسول اکرم(ص) و امام حسن مجتبی(ع) تا مصلای اعظم امام خمینی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، مردم انقلابی و مومن تبریز که همزمان داغدار شهادت شهید امنیت حسین اوجاقی بودند، از اهانت به حجاب، آتش زدن قرآن، مسجد و پرچم نیز دل پری داشته و داغ این حوادث تلخ نیز مزید به علت شده بود تا از عمق جان نفرت خود را نسبت به این گونه اعمال خودفروختگان، مزدوران و فریب خوردگان بی ایمان نشان دهند. 

در این اجتماع، مردم ولایتمدار تبریز که خونشان از این اهانت ها و خشونت های اغتشاشگران به جوش آمده بود با شعارهای باصلابت خواستار پاسخ محکم مسوولان به خصوص قوه قضائیه نسبت به اغتشاشگران شدند. 

راهپیمایی کنندگان ضمن عزاداری به مناسبت وفات حضرت محمد(ص) و شهادت دومین امام همام، با شعارهای ما اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند، مرگ بر فتنه گر، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسراییل، حمایت خود را از انقلاب، خون پاک شهیدان، حجاب و ولایت مطلقه نشان دادند. 

در ادامه این راهپیمایی با شکوه مردم با شعارهای «آذربایجان جانباز خامنه ای دَن آیریلماز»، «بیز حسین مکتَبینده اَعداءَ امکان وِرمَروخ، جان وِروخ، ایمان وِرمَروخ» (ما در مکتب حسین به دشمنان امکان خودنمایی نمی دهیم بلکه اگه شد جان می دهیم ولی ایمان نمی دهیم) و « آذربایجان جانباز اوز رهبرین تک قویماز » (آذربایجان جانباز رهبر خود را تنها نمی گذارد) برای هر گونه جانفشانی و حمایت از انقلاب و آرمان های آن اعلام آمادگی کردند. 

اجتماع بزرگ امت رسول الله(ص) در ایلام برگزار شد

مردم ایلام در اجتماع بزرگ امت رسول الله (ص) اهانت به قرآن، مساجد و مقدسات را محکوم کردند.

مردم ولایت‌مدار ایلام امروز در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، ضمن شرکت در مراسم عزاداری، با شرکت در مراسم راهپیمایی، اقدامات آشوبگرانه اخیر در کشور را محکوم کردند.

در این تجمع باشکوه که در میدان ۲۲بهمن برگزار شد مردم ایلام اهانت به قرآن، مساجد و مقدسات را محکوم کردند.

برگزاری راهپیمایی محکومیت هتک حرمت مقدسات در خرم‌آباد

راهپیمایی محکومیت هتک حرمت مقدسات در خرم‌آباد برگزار شد.

اجتماع بزرگ امت رسول الله(ص) در محکومیت  اهانت به ساحت مقدس قرآن و مقدسات مذهبی و اقدامات هنجارشکنانه اخیر، همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) و شهادت کریم اهل بیت (ع) در خرم‌آباد برگزار شد.

لرستانی‌های ارادتمند اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و عزادار آل رسول الله با سردادن شعارهای الله اکبر، ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده، برادرم مدافع حرم باش مراقب چادر خواهرم باش، مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر منافق، مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل، اقدامات اغتشاشگران اخیر را محکوم کردند و ثابت کردند که تا آخر همچنان پای  این نظام و انقلاب اسلامی می‌مانند.

 مردم انقلابی و ولایی  لرستان  امروز در سراسر استان در اعتراض به حرکات هنجار شکنانه و اهانت اغتشاشگران به مقدسات اسلامی به میدان آمده بودند و تنفر و انزجار خود را از حرکات هنجار شکنانه اخیر اعلام کردند.

راهپیمایی هیات‌های مذهبی مازندران علیه ساختارشکنان

با فراخوان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای برگزاری تجمع هیات‌های مذهبی در شهرستان‌های مازندران همزمان با سراسر کشور، مراسم راهپیمایی اعلام انزجار از ساختارشکنان و هتاکان به مقدسات در اکثر شهرهای استان برگزار شد.

مردم دیار علویان یکبار دیگر در اعلام انزجار از اقدامات ساختارشکنانه آشوبگران صبح امروز و در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، در اکثر شهرها و شهرستان‌ های مازندران به راهپیمایی پرداختند.

هرچند این راهپیمایی در برخی شهرها به دلیل شدت بارندگی در مساجد و به صورت تجمعات برگزار شد اما شرکت کنندگان حاضر، در محکومیت اقدامات اغتشاشگران و آشوب طلبانی که با سوءاستفاده از احساسات و اعتراضات مردم نسبت به شعائر دینی و مقدسات توهین روا داشتند و به اموال عمومی آسیب وارد کردند، شعارهایی سر دادند.

حاضران در این تجمعات و راهپیمایی ها ضمن ابراز انزجار اقدامات ساختارشکنان در برهم زدن نظم عمومی همزمان با بسیاری از نقاط کشور، خواهان برخورد قانونی با عوامل و محرکان اصلی آشوب‌های اخیر شدند.

برپایی عزاداری و تشییع شهدا و راهپیمایی "امت رسول‌الله" در شیراز

در همین رابطه همزمان با ۲۸ صفر، مراسم عزاداری، تشییع ۲ شهید دوران دفاع مقدس و یک شهید بسیجی تجمعات اخیر و تجمع و راهپیمایی "امت رسول‌الله" و سوگواری سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام(ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) در شیراز برگزار شد.

صبح یکشنبه سوم مهرماه و همزمان ۲۸ صفر و رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و در آستانه سالروز شهادت امام هشتم شیعیان، مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۲ شهید دوران دفاع مقدس که به تازگی در مناطق عملیاتی کشف و شناسایی شده‌اند و تشییع پیکر شهید بسیجی مدافع امنیت در شیراز برگزار شد.

برگزاری مراسم تجمع و راهپیمایی امت رسول الله در چند استان کشور

به گزارش ایسنا، مراسم عزاداری ۲۸ صفر و تشییع پیکرهای پاک ۲ شهید دوران دفاع مقدس و یک شهید بسیجی مدافع امنیت و همچنین تجمع و راهپیمایی "امت رسول‌الله" در محکومیت هتک حرمت مقدسات اسلامی، با حضور گسترده مردم مومن، انقلابی و شهیدپرور شیراز، ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح یکشنبه سوم مهرماه از سه راه نمازی آغاز شد و تا حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، ادامه یافت.

مراسم تجمع و راهپیمایی اعلام انزجار از هتاکان به مقدسات که با دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و با عنوان "امت رسول‌الله" شکل گرفت، علاوه بر شیراز در سایر شهرستان‌های فارس نیز برگزار شد، شرکت کنندگان در محکومیت اقدامات اغتشاشگران و آشوب طلبانی که با سوءاستفاده از احساسات و اعتراضات مردم نسبت به شعائر دینی و مقدسات و شخصیت‌ها توهین روا داشتند و به اموال عمومی آسیب وارد کردند، شعارهایی سردادند.

شرکت کنندگان در این تجمع و راهپیمایی ضمن ابراز انزجار اقدامات آشوبگران در شیراز و سایر نقاط ایران اسلامی و اعلام حمایت کامل از نیروهای انتظامی و امنیتی و بسیج، خواهان برخورد قاطع و قانونی با عوامل و محرکان اصلی آشوب‌های اخیر شدند.

برگزاری مراسم تجمع و راهپیمایی امت رسول الله در چند استان کشور

همچنین همزمان امروز شیراز شاهد حرکت دسته‌ها و هیئت‌های مذهبی برای برپایی مراسم عزاداری به مناسبت سالروز رحلت پیامبر مکرم اسلام، حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه واله و سالروز شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، بود و مومنان عزادار با سردادن نوحه و مرثیه، سینه زنی و سوگواری کردند.

این حرکت مردمی در سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص) و امام حسن مجتبی(ع)، در شیراز با تشییع پیکرهای پاک و مطهر سه شهید نیز همراه بود، پیکرهای شهید محمدرضا رسولی ۲۲ ساله که ۸ اسفند سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر در منطقه هورالهویزه به شهادت رسیده و شهید محمدتقی کریمی ۲۳ ساله که ۱۶ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در جزیره مجنون، آسمانی شده بود، بر روی دستان مردم شهید پرور  شیراز تشییع شدند.

پیکرهای مطهر این ۲ شهید دوران دفاع مقدس اخیرا کشف و با انجام آزمایش‌هایی شناسایی و برای تشییع و خاکسپاری به شیراز منتقل شده است.

به گزارش ایسنا، امروز شیراز شاهد تشییع پیکر بسیجی شهید حریم امنیت، امیررضا اولادی که در جریان تجمعات اخیر شیراز توسط اغتشاشگران به شهادت رسید، نیز بود. این دومین شهید اغتشاش روزهای گذشته شیراز به شمار می‌رود.

برگزاری مراسم تجمع و راهپیمایی امت رسول الله در چند استان کشور

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم پیکرهای مطهر ۲ شهید تازه تفحص و شناسایی شده دوران دفاع مقدس و همچنین شهید بسیجی حریم امنیت، پس از تشییع و اقامه نماز، به دارالرحمه مرکزی شیراز منتقل و در گلزار شهدا و در جوار همرزمان شهیدشان، به خاک سپرده شدند.

راهپیمایی مردم اصفهان در محکومیت اقدامات آشوبگرانه اخیر

مردم ولایت‌مدار اصفهان در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، ضمن شرکت در مراسم عزاداری، با شرکت در مراسم راهپیمایی، اقدامات آشوبگرانه اخیر در کشور را محکوم کردند.

اقشار مختلف مردم ولایت‌مدار اصفهان، امروز یکشنبه، ۳ مهر و در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، ضمن برگزاری مراسم باشکوه عزاداری، با شرکت در مراسم راهپیمایی، اقدامات آشوبگرانه و اغتشاشات اخیر در کشور را محکوم کردند.
برگزاری مراسم تجمع و راهپیمایی امت رسول الله در چند استان کشور

مردم اصفهان از صبح امروز و در قالب هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری و از حد فاصل میدان بزرگمهر تا گلستان شهدا، با در دست داشتن پرچم و بیرق‌های عزاداری، پرچم ایران، تصاویر شهدا و مقام معظم رهبری و با سردادن شعارهای مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه،  مرگ بر فتنه‌گر و مرگ بر آمریکا خشم و انزجار خود را نسبت به اقدامات آشوبگرانه اخیر در کشور اعلام کردند و خواستار برخورد قاطع با آشوبگران شدند. 

همچنین در این مراسم و با حضور گسترده مردم اصفهان، پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس تشییع شد.

 در پایان این مراسم بیانیه‌ای در محکومیت اغتشاشات اخیر و لزوم برخورد قاطع با فتنه‌گران و آشوبگران قرائت شد.

برگزاری مراسم تجمع و راهپیمایی امت رسول الله در چند استان کشور

تجمع بزرگ عزاداران نبوی در پی هتک حرمت به مقدسات در همدان

امروز تجمع بزرگ عزاداران نبوی در پی هتک حرمت ساحت مقدس قرآن و اهل بیت(ع) در سالروز رحلت نبی مکرم اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در پیاده راه میدان امام خمینی(ره) همدان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این اجتماع عزاداران ضمن احترام به مقدسات و ساحت مقدس رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) از اغتشاشگرانی که طی روزهای گذشته به ائمه اطهار بی حرمتی کرده بودند، اعلام برائت کردند.

در این اجتماع، عزاداران نبوی ضمن محکوم کردن ساختارشکنی های اخیر و اهانت به ساحت مقدس قرآن کریم، امامزاده عبدالله(ع) و مسجد شریف الملک همدان، با سر دادن شعارهای "مرگ بر آشوبگر"، "مرگ بر فتنه گر" و "مرگ بر منافق" حرکت آشوبگران را محکوم کردند.

همچنین شعارهایی چون "وای اگر رهبرم حکم جهادم دهد، ارتش دنیا نتواند که جوابم دهد"، "این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده"، "تا خون در رگ ماست، خامنه ای رهبر ماست"، "ای رهبر آزاده، آماده ایم، آماده"، "حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست" را در حمایت از نظام و مقام معظم رهبری سردادند.

برگزاری مراسم تجمع و راهپیمایی امت رسول الله در چند استان کشور

برگزاری راهپیمایی در هرمزگان در محکومیت هتک حرمت به مقدسات اسلامی و اغتشاشات اخیر

در همین رابطه مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: هیئت‌های مذهبی و مردم استان امروز برای محکومیت اغتشاشات اخیر کشور راهپیمایی کردند.
 حجت الاسلام انصاری راد گفت: این راهپیمایی در بندرعباس از ساعتی پیش از بوستان شهید دباغیان آغاز شده و تا مسجد جامع ادامه دارد.
وی گفت: در دیگر شهرهای استان نیز مردم از ساعت ۹ صبح با راهپیمایی در مسیرهای معین شده، اغتشاشات اخیر کشور را محکوم کردند.
مردم در این راهیپمایی ضمن عزاداری ۲۸ صفر، با حمل دست نوشته و دادن شعارهایی از نیروهای فرماندهی انتظامی برای برخورد با اغتشاشگران قدردانی کردند.


مردم استان همچنین، هرگونه توهین به مقدسات دینی و مذهبی و توهین به نماد های ملی را بشدت محکوم کردند و خواستار برخورد با هنجارشکنان شدند.
شماری زیادی از حاضران در راهپیمایی امروز نیز تصاویری از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در کنار رهبر انقلاب در دست داشتند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، دسته روی هیئت‌های مذهبی و مداحی به مناسبت ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) از دیگر برنامه‌های راهپیمایی امروز عنوان کرد.

برگزاری مراسم تجمع و راهپیمایی امت رسول الله در چند استان کشور

خروش هیئت‌های مذهبی قم علیه آشوبگران

همزمان با سالروز رحلت پیامبر اسلام(ص)، اجتماع بزرگ هیئات مذهبی شهر مقدس قم در محکومیت اهانت به قرآن کریم و مقدسات و اغتشاشات اخیر در مقابل دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد.

اجتماع بزرگ مردم و هیئت‌های مذهبی شهر مقدس قم در محکومیت اهانت به قرآن کریم و مقدسات سوم مهر ۱۴۰۱ همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار شد.

این اجتماع بزرگ با حضور پرشمار مردم قم و هیأت های مذهبی از ساعت ۹ صبح در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت معصومه (س) آغاز شد و در ادامه از حرم مطهر به سمت حسینیه امام خمینی و دفتر مقام معظم رهبری در قم واقع در خیابان صفائیه حرکت کردند.

تجمع بزرگ هیأت های مذهبی قم در حرم مطهر حضرت معصومه (س) با مداحی علی مالکی نژاد و عزاداری برای پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) همراه بود.

سردادن شعار در حمایت از ولایت فقیه، مقدسات اسلامی و نیروی انتظامی و همچنین شعار در محکومیت اغتشاش و آشوب در شهرهای مختلف و شعار علیه استکبار جهانی و مزدوران داخلی و خارجی آنان از جمله برنامه‌های این تجمع بزرگ در شهر مقدس قم بود.

تجمع اعتراضی روحانیون رشت در محکومیت هتک حرمت به مقدسات

علما و روحانیون رشت با برگزاری تجمع، هتک حرمت به ساحت مقدسات را محکوم کردند.

جمعی از روحانیون در رشت در سالروز رحلت رسول اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) تجمعی اعتراضی در مسجد حجت الاسلام و المسلمین شفتی خیابان لاکانی برگزار کردند.

جمعی از طلاب و روحانیون و علمای رشت با برگزاری تجمع اعتراضی و سر دادن شعار «مرگ بر فتنه گر»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر منافق» و «مرگ بر اسرائیل» حرمت شکنی به ساحت مقدسات را محکوم و خشم و انزجار خود را از آتش زدن مسجد امام کاظم (ع) رشت اعلام کردند.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین قربانپور امام جمعه موقت رشت ضمن محکومیت حرمت‌شکنی اغتشاشگران اظهار کرد: نقش آفرینی بی نظیر و مدبرانه رهبر معظم انقلاب دشمنان را بر آن داشت بار دیگر برای مقابله با نظام‌ مقدس جمهوری اسلامی‌ و ضربه زدن به برنامه ریزی کنند.

راهپیمایی عزاداران قزوینی در محکومیت توهین به مقدسات

امروز همزمان با سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) راهپیمایی عزاداران نبوی در جهت محکوم کردن هتک حرمت به مقدسات در قزوین برگزار شد.

همزمان با ۲۸ صفر سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) هیئت‌های مذهبی و عزاداران قزوینی برای محکوم کردن اهانت به ساحت قرآن کریم، پرچم عزای سید الشهدا(ع)، پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و اغتشاشات اخیر راهپیمایی کردند.

این مراسم که از ساعت ۹:۳۰ صبح یکشنبه سوم مهر ماه از میدان میرعماد آغاز و به سمت چهارراه شهدا در شهر قزوین ادامه داشت راهپیمایان از اقشار مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان حضور داشتند.

مردم در این راهپیمایی با سر دادن شعارهایی از جمله «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر فتنه‌گر»، «ای رهبر آزاده آماده‌ایم آماده»، «دست خدا بر سر ماست، خامنه‌ای رهبر ماست»، «نیروی انتظامی حمایتت می‌کنیم» و «نیروی انتظامی تشکر تشکر» صف خود را از صف هتاکان به مقدسات جدا کردند.

در پایان این راهپیمایی قطعنامه پایانی راهپیمایی مردم ایران در محکومیت فتنه‌گران و هتاکان به مقدسات دینی قرائت شد.

انتهای پیام

نظر شما