شناسهٔ خبر: 56351560 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان:

ملت ایران هم از اهالی معرفت و هم از اهالی بصیرت هستند

طاهره رفعتی

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی و شاگردپروری امام راحل هم از اهالی معرفت و هم از اهالی بصیرت هستند، عنوان کرد: دشمنان نظام اسلامی باور دارند که اگر این مردم به راه خودشان ادامه دهند، موجب نابودی دشمنان جهانی شان خواهند شد.

صاحب‌خبر -

آیت الله رسول فلاحتی در مراسم عزاداری رحلت پیامبر(ص) و امام حسن مجتبی(ع) که در مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه مسلمانان از زمان بعثت رسول الله(ص) و گسترش اسلام در میان جوامع بشری و آشنایی مردم با معارف بلند الهی، همواره با دو بال نورانی معرفت و بصیرت به ادامه حیات پرداختند، اظها کرد: مسلمانان در طول تاریخ با دو بال معرفت و بصیرت از احکام نورانی قرآن و سنت پیامبر و اهل بیت دفاع کردند.

وی معرفت را شامل معرفت به خدا، معرفت به رسول خدا و معرفت به کتاب خدا دانست و افزود: مسلمانان برای دفاع از عقاید خود به بصیرت هم نیاز دارند و بصیرت یعنی اینکه انسان بتواند در شرایط سخت و تلخ خودش را در مسیر معرفت های سه گانه قرار دهد.

نماینده ولی فقیه در گیلان ضعف در بال بصیرت را عامل عقب ماندگی و به قهقرا رفتن و عدم دفاع به موقع مسلمانان از معرفت در طول تاریخ دانست و تصریح کرد: اگر معرفت به خدا و رسول خدا و کتاب خدا باشد، اما بصیرت نباشد، معرفت های سه گانه در مسیر درست خودش قرار نمی گیرد.

امام جمعه رشت ایمان و عمل صالح را راهگشا دانست و عنوان کرد: قرآن هر کجا از ایمان سخن می گوید، از عمل صالح هم سخن می گوید و لذا هرگونه دستاورد برای انسان در سایه ایمان توام با عمل صالح است.

وی با بیان اینکه بصیرت برای انسان تحلیل درست می آورد، بی بصیرتی را عامل ایستادگی امت در برابر امیرالمومنین علی(ع) دانست و اضافه کرد: کسی که بصیرت لازم را دارد، هم به موقع تصمیم می گیرد و هم بعد از تصمیم خودش را در مسیر قرار می دهد.

آیت الله فلاحتی با اشاره به علل و عوامل بصیر شدن انسان، گفت: اگر انسان خالصانه و بدون ریا خدا را بندگی کند، به بصیرت می رسد؛ متاسفانه بسیای از کارهای انسان از روی ریاست و ریا انسان را بیچاره می کند.

وی حلال خواری را از دیگر عوامل کسب بصیرت دانست و بیان کرد: خداوند به انسان حلال خوار شناختی می دهد که هم دردها و هم راه برون رفت از دردها را می شناسد. در واقع انسان حلال خوار در مواجهه با حوادث هم دردها را تشخیص می دهد و هم به موقع عمل می کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره بی بصیرتی امت زمان امیرالمومنین و امام حسن و امام حسین(ع)، تصریح کرد: از جمله آثار و برکات حلال خواری تشخیص به موقع دردها و به موقع عمل کردن است و لذا انسانی که حرام خوار است این تشخیص را ندارد.

وی جهاد را دارای چهار بخش امر به معروف، نهی از منکر، حضور به موقع در میدان و ستیز با فسق دانست و اظهار کرد: اگر انسان در سختی ها قدرت تحملش را بالا ببرد و خیلی زود میدان را برای دشمن خالی نکند، جهاد کرده است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه بصیرت انسان را متوجه بحران ها می کند، به او قدرت تفسیر بحران ها را می دهد و ایستادگی در برابر بحران آفرینان را موجب می شود، خاطرنشان کرد: امت سه امام اول اگرچه حقایق را می دانستند، اما بصیرت لازم را نداشتند تا در برابر فاسقان و فاجران ایستادگی کنند.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ملت ایران در سایه انقلاب اسلامی و شاگردپروری امام راحل هم از اهالی معرفت و هم از اهالی بصیرت هستند، عنوان کرد: دشمنان نظام اسلامی مردم ما را خوب شناخته اند و باور دارند که اگر این مردم به راه خودشان ادامه دهند، موجب نابودی دشمنان جهانی شان خواهند شد و لذا میلیاردها دلار هزینه می کنند تا با جنگ شناختی بر افکار و قلب های این مردم اثر بگذارند، اما ملت ایرن دشمنان را می شناسند.

وی دشمنان عنود و سرسخت نظام اسلامی در دوران معاصر را مصداق آیه «وَدَّ کَثِیرٌ مِنْ أَهْلِ الْکِتَابِ لَوْ یَرُدُّونَکُمْ مِنْ بَعْدِ إِیمَانِکُمْ کُفَّارًا حَسَدًا مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ» دانست و بیان کرد: نظام سلطه و صهیونیسم جنایتکار می خواهند مردم ما از راه خدا بازگردانند، زیرا حسود و مستکبر هستند و صفت استکبار هدف قرار دادن ایمان است.

نماینده ولی فقیه در گیلان ملت ایران را با ایمان ترین ملت ها در طول تاریخ بشریت دانست و یادآور شد: ملت ایران قلوب ملت ها را فتح کردند و لذا چنین فتحی برای دشمنان قابل قبول نیست و هرازچندگاهی با ترقه پراکنی های می خواهند با سیر تکاملی انقلاب ما مقابله کنند، اما این ملت هدف خود را می شناسد و اجازه نمی دهد دشمنان چهره نورانی انقلاب را سیاه کنند.

وی با بیان اینکه دشمنان شیطان صفت ما دائما در مسیر توطئه علیه مومنان راستین هستند، عنوان کرد: در طول ۱۰ سال حکومت پیامبر(ص) شاهد تحمیل بیش از ۷۰ حمله و تهاجم و جنگ سخت بر امت اسلام بودیم و لذا انقلاب اسلامی ما نیز شعبه ای از آن بعثت و حکومت نورانی است و دشمنان قداره کش اسلام ما را رها نمی کنند.

امام جمعه رشت، قلب استکبار و ایادی آن را مملو از رعب و هراس از مردم انقلابی، مومن و شهیدپرور ایران اسلامی دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی به سوی نیم قرن خودش پیش می رود که برای دشمنان عبری - عربی - غربی ما بسیار سخت است و لذا قرآن و مسجد را آتش می زنند تا مردم را از اسلام و انقلاب دور کنند، اما روز به روز گرایش مردم به اسلام بیشتر شده و پاک تر و با صلابت تر و قوی تر از گذشته می شوند.

انتهای پیام

نظر شما