شناسهٔ خبر: 56351507 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

ستاری فرد:

مدارس از نظر مالی به حمایت و پشتیبانی نیاز دارند/کیفیت بخشی آموزشی از طریق تربیت نیروی انسانی انجام شود

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با تاکید براین که مدرسه‌ها از نظر مالی به حمایت و پشتیبانی نیاز دارند، گفت: در همین ارتباط تقاضا داریم، ستاد اجرایی فرمان امام راحل، بنیاد مستضعفان، شهرداری‌ها و سایر نهادهای کمک رسان و خیرین همانطور که تاکنون از آموزش و پرورش حمایت کرده اند امروز نیز به حمایت و پشتیبانی خود ادامه دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صادق ستاری فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به تحول در نظام مدیریتی مالی و اداری افزود: مدرسه‌ها سه سال است از حیث آموزش حضوری دچار وفقه بودند نیاز این فضاها بیش از این بودجه ها است و همکاری و حمایت سازمان برنامه و بودجه در این زمینه ضروری است.

وی بیان کرد: با برنامه ریزی انجام شده سرانه دانش آموزی مورد نیاز در اختیار استان‌ها بویژه هنرستان‌ها و مدرسه‌های شبانه روزی قرار گرفته است.

ستاری فرد در مورد فضاهای ورزشی دانش آموزی اظهار کرد: در سال جاری ۱۰۰میلیارد تومان برای تامین تجهیزات و اقلام ورزشی مورد نیاز دانش آموزان پیش بینی شده است هرچند با توجه به اقتضائات پسا کرونایی، چاقی بچه‌ها و موج کم تحرکی بین دانش آموزان نیاز به حمایت بیشتری در این فصل وجود دارد.

وی با تاکید براین که مدرسه‌ها از نظر مالی به حمایت و پشتیبانی نیاز دارند، افزود: در همین ارتباط تقاضا داریم، ستاد اجرایی فرمان امام راحل، بنیاد مستضعفان، شهرداری‌ها و سایر نهادهای کمک رسان و خیرین همانطور که تاکنون از آموزش و پرورش حمایت کرده اند امروز نیز به حمایت و پشتیبانی خود ادامه دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس طرح شهید سلیمانی در زمینه احداث فضاهای ورزشی درون مدرسه ای قرار بود ۲هزار و ۱۰۰فضای ورزشی در کشور احدث شود که تاکنون یک هزار فضای ورزشی احداث و تحویل داده شده است.
 

احداث فضاهای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی بااعتبار بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان

ستاری فرد هدف از تدوین طرح شهید سلیمانی جذاب سازی محیط مدرسه و غنی سازی فعالیت‌های ورزشی درون مدرسه ای عنوان کرد و گفت: تلاش می‌شود همزمان با هفته تربیت بدنی تا پایان مهرماه یک هزار و۵۰۰ فضای دیگر نیز به فضاهای ورزشی درون مدرسه ای افزوده شود.

وی یادآور شد: احداث فضاهای ورزشی در قالب طرح شهید سلیمانی با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به صورت مشارکتی با مشارکت مدرسه‌ها، خیران، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها اجرا می‌شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: از شمار فضاهای ورزشی درون مدرسه ای تعریف شده در قالب طرح شهید سلیمانی در کشور سهم استان بوشهر ۳۶ فضای روباز و هشت فضای سرپوشیده ورزشی است که امیدواریم با همکاری خیران، سازمان برنامه و بودجه، استانداری و فرمانداری‌ها در کوتاه مدت شمار این فضاها افزایش یابد.
 

به سمت جذاب سازی محیط مدرسه حرکت کنیم

وی با تاکید براین که باید به سمت جذاب سازی محیط مدرسه حرکت کنیم اضافه کرد: در گذشته فضای ورزشی خارج از بافت مدرسه ایجاد می‌شد و دانش آموز در زنگ ورزش، اوقات فراغت و تعطیلات نمی‌توانست از این فضا استفاده کند برهمین اساس تلاش شده با ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای جذابیت مدرسه را برای دانش آموزان ارتقا دهیم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، ستاری فرد یادآور شد: امسال براساس سیاست دولت مردمی یک هزار مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: در طرح شهید خرازی فرصتی برای حضور خانواده ها در محیط‌های شاداب و پرنشاط ورزشی به صورت رایگان فراهم شده که براساس برنامه ریزی‌ها روز پنجشنبه این فضاها در اختیار مادران و دختران و روز جمعه نیز در اختیار پدران و پسران قرار می‌گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: در حال حاضر ۹۳۳مجموعه ورزشی در قالب طرح شهید خرازی در اختیار خانواده ها قرار دارد.
 

آزاد سازی فضاهای ورزشی

وی اضافه کرد: آزاد سازی فضاهای ورزشی از جمله اولویت‌های سند تحول دولت است در همین ارتباط امروز نیز آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌ها مکلف هستند فضای ورزشی مورد نیاز یا زیرساخت‌های لازم را برای فعالیت‌های ورزشی فراهم کنند.

ستاری فرد اضافه کرد: یکی از چالش‌های مهم پیش رو موضوع مراقبت‌های بهداشتی و تامین اقلام مورد نیاز مدرسه ها در این بخش است.

وی یادآور شد: هرچند تاکنون حمایت مالی به نسبت خوبی در زمینه مراقبت‌های بهداشتی از آموزش و پرورش شده اما نیاز مدرسه‌ها را پوشش نمی‌دهد و می‌طلبد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ستاد ملی کرونا و سازمان برنامه و بودجه برای تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز به آموزش و پرورش کمک کنند.

ستاری فرد اضافه کرد: در فروردین ماه ستاد ملی کرونا در مصوبه‌ای۱۸۰میلیارد تومان اعتبار برای تامین اقلام بهداشتی مدارس در نظر گرفت که تاکنون این اعتبار تخصیص و تامین نشده است و امیدواریم در کوتاه مدت بویژه در روزهای نخسین آغاز سال تحصیلی این اعتبار تامین شود.

وی کیفیت بخشی و توسعه عدالت آموزشی را از دیگر محورهای مورد تاکید آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود دانش آموزان مناطق محروم، مناطق مرزی، روستایی و سایر مدرسه‌های عادی مورد توجه بیشتر قرار گیرند.

ستاری فرد ادامه داد: در همین ارتباط تلاش می شود نسبت به جذب و ساماندهی نیروی انسانی با کیفیت و مجرب در مدرسه های دولتی بویژه ابتدایی توجه ویژه ای صورت گیرد.

وی یادآور شد: کیفیت بخشی آموزشی و تربیتی باید از طریق تربیت نیروی انسانی توانمند انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: در راستای تقویت محتوای کتاب‌های آموزشی امسال بیش از ۲۰۰عنوان کتاب درسی اصلاح، ۲۰تا ۳۰درصد محتوای کتاب‌های درسی بازنگری و ۳۰تا ۴۰درصد از محتوای کتاب‌های درسی اصلاح شد.

وی همچنین در مورد اصلاح ساختارها و حمایت از مدرسه گفت: امروز مدرسه به عنوان کانون تربیت محله است و باید مهارت‌های زندگی در کنار مهارت‌های شغلی بیشتر و پررنگ تر دیده شود.

نظر شما