شناسهٔ خبر: 56350465 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

نمایشگاه دستاوردهای دفاع مقدس در بندرعباس گشایش یافت

نمایشگاه دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس با حضور استاندار هرمزگان و فرماندهان نظامی و انتظامی مستقر در استان در پارک ساحلی صدف بندرعباس دایر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان هرمزگان، « مهدی دوستی » در این آیین با اشاره به ضرورت تبیین دستاوردهای دفاع مقدس اظهار کرد: خوشبختانه  مراسم رژه ملی ۳۱ شهریور ماه و هفته دفاع مقدس با شکوه هرچه‌تمام برگزار و پیام اقتدار جمهوری اسلامی ایران از زمین، دریا و آسمان به خوبی برای دشمنان مخابره شد.

 

استاندار هرمزگان افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبی برای گرامیداشت رشادت‌ها و مردانگی‌های دلاورمردان این مرز و بوم است و در این ایام باید بیش از پیش در راستای تعمیق باورهای شهدا، رزمندگان و ایثارگران بکوشیم چرا که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب «امروزه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»

 

استاندار هرمزگان ادامه داد: امسال رهبر معظم انقلاب تکلیف جدیدی را مشخص کردند و تاکید کردند که  روایت صحیح از اتفاقات دفاع مقدس برای مردم بازگو شود چرا که در این نبرد روایت‌هایی وجود دارد که نسل جوان باید با آن‌ها آشنا شوند، از این رو ایشان امر کردند که به این موضوعات پرداخته شود و وقت بیشتری برای روایتگری دفاع مقدس گذاشته شود.

 

وی گفت: این سلسه نمایشگاه‌ها و این رویدادها می‌تواند ما را به روایتگری درستی از دوران دفاع مقدس برساند تا نسل‌های بعدی ما بتوانند با این دوران پر افتخار از طریق روایت‌های دقیق آشنا شوند.

 

دوستی با بیان اینکه در تاریخ این مرز و بوم در هر نیم قرن یا یک قرن شاهد جنگ‌هایی بوده‌ایم، گفت: بدون شک دفاع مقدس آخرین جنگ ما نیست و امکان دارد در آینده جنگ‌های دیگری را نیز شاهد باشیم  بنابراین ما باید فرزندان خود را با  فرهنگ ارزشمند ایثار و شهادت و جانفشانی‌های شهیدان در راه دین خدا و حفاظت از کشور آشنا کنیم.

 

سردار « اباذر سالاری »، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) نیز گفت: این نمایشگاه دارای بیش از ۴۰غرفه آماده برای بازدید شهروندان است.

 

وی با بیان اینکه این نمایشگاه همه روزه از ساعت 16 شروع  تا ساعت 22 ادامه دارد، افزود: ویژه برنامه هر شب نیز بازسازی عملیات والفجر8 توسط رزمندگان است.

 

 

 

 

پایان پیام/711

نظر شما