شناسهٔ خبر: 56349047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امیرعبداللهیان: سیاست ایران درقبال همسایگان بر همکاری کامل متمرکز است

وزیر امور خارجه در دیدار همتای کویتی خود گفت: سیاست ایران با همسایگان از جمله در حوزه خلیج فارس برهمکاری کامل متمرکز است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین امیرعبداللهیان روز شنبه به وقت محلی با شیخ احمد ناصر محمد الصباح وزیر خارجه کویت  در حاشیه نشست مجمع عمومی در نیویورک دیدار و درباره موضوعات مورد علاقه فیمابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو و تبادل نظر کرد.

امیرعبداللهیان با اشاره به پیشرفت های انجام شده در روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران با کشور برادر و همسایه کویت تاکید کرد: سیاست ایران با همسایگان از جمله در حوزه خلیج فارس بر همکاری کامل متمرکز است.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از این دیدار، آخرین وضعیت مذاکرات وین برای لغو تحریم‌ها را تبیین کرد.

شیخ احمد ناصر الحمد الصباح وزیر امور خارجه کویت نیز در این دیدار بر عزم و اراده رهبری کشور متبوعش برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.  

شیخ احمد الصباح با دعوت از وزیر امور خارجه ایران برای سفر به کویت و گفتگو در خصوص روند گسترش مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه ای، بر موضع حمایتی کویت از مذاکره و گفتگوی منطقه ای تاکید کرد.

وزیر امور خارجه به همراه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران برای حضور در نشست سران هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده است.

پایان پیام/50

نظر شما